מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

עבודה עם לב ונשמה

סבתא שירה רחל,אמא והנכדה אדר
סבתא שירה רחל
התמסרתי כל כולי לטיפול בקשישים סיעודיים. הייתי מטפלת בהם במסירות רבה גם לאחר שעות העבודה.

סבתא שירה רחל השתתפה עם נכדתה בתכנית הקשר הרב דורי בבית ספר בית חיה מושקא חב"ד במגדל העמק.

שלום קוראים לי שירה רחל ואני סבתא של אדר. ברצוני לספר לכם מעט על עצמי.

נולדתי במרוקו בעיר מרקש בשנת 1943. השנה אני אהיה בת 80 לאורך ימים ושנים טובות. שם משפחתי לפני הנישואים היו זגורי ולאחר חתונתי ממן. עליתי לארץ כשהייתי בת שמונה גרנו במעברות.

כשהייתי קטנה נהגנו לשחק בחמש אבנים, ניגנו על סירים ושיחקנו בגרוטאות. כשהייתי ילדה, וגם לאחר שהתחתנתי לא הייתה מכונת כביסה. היינו מכבסים בים או במקור מים אחר. את הבגדים המלוכלכים שפשפנו על לוח מעץ, ואחר כך היינו תולים את הכבסים על חבלים.

נולדו לי שבעה ילדים: תהילה, אימא של אדר, עמה אני משתתפת השנה בתוכנית הקשר הרב דורי – תהילה היא הקטנה במשפחה. כיום יש לי 34 נכדים ו – 35 נינים שיחיו. שמחה ומאושרת ומודה לבורא עולם על המשפחה הענפה שלי.

בהיותי אימא לילדים קטנים, רציתי לעבוד בעבודה עם משמעות רבה וסיפוק עצום עם תרומה לאחר. אז הוכשרתי כמטבית מטפלת סיעוד רפואי לקשישים.

כשעבדתי במט"ב התמסרתי כל כולי לטיפול בקשישים סיעודיים. הייתי מטפלת בהם במסירות רבה. עוזרת להם גם לאחר שעות העבודה. תומכת בהם ומעניקה להם את כל הדרוש על מנת שירגישו טוב יותר.

הייתי מבשלת להם, מאכילה אותם, מכבסת להם, מנקה להם את הבית, מקלחת אותם, מורחת להם משחות לריפוי ועושה איתם תרגילי פיזיותרפיה. השתדלתי תמיד להיות אוזן קשבת לכל הצרכים והבקשות של מטופליי. הסיפוק העיקרי והחשוב עבורי, היה לראות את השמחה והחיוך, כשהייתי מגיעה הרגשתי שתרמתי הרבה לשיפור ההרגשה של כל מטופל.

הנכדה אדר

תמונה 1

 

עם סבתא בחג פורים

תמונה 2

הזוית האישית

הנכדה אדר: נהניתי לשמוע עליך כל כך הרבה דברים. לפני כן לא ידעתי הרבה עליך. ולא על המעשים הגדולים והמיוחדים שעשית, שהצלת כל כך הרבה קשישים ומבוגרים. אני כל כך שמחה ומודה לה׳ שיש לי אותך. את הסבתא הכי טובה בעולם. והסבתא הכי צנועה וצדיקה שיש. תודה לך, שהקדשת זמן רב בשבילי, כדי לספר לי דברים שלא ידעתי.

הסבתא שירה רחל: נהניתי כל כך לשתף אותך בסיפורי חיי. ואני ממש שמחה, שזה היה מרתק, הסיפורים שלי. אני ממש שמחה, שיש לי אותך הנכדה האהובה והחכמה שלי. אני מאחלת לך הצלחה בלימודים, ושתגשימי את חלומותיך אמן!

מילון

מט"ב
מטפלת בית

פיזיותרפיה
פִיזְיוֹתֵרַפְּיָה הוא מקצוע בריאות העוסק באבחון, שיקום ומניעה של בעיות במערכת התנועה. התחום עוסק בשיפור יכולות תפקודיות וטיפול בבעיות עצב - שריר - שלד. תחומים אלה כוללים טיפול נשימתי בפגים, ילדים ומבוגרים, טיפולים התפתחותיים, טיפול ושיקום אורתופדי ונוירולוגי בבוגרים, פגיעות ספורט, כאבי שרירים, טיפול יציבתי, דליפות שתן, שיקום לאחר אירוע מוחי, שיקום קטועים ועוד. תפקיד הפיזיותרפיה הוא להביא את המטופל לתפקוד מיטבי.

ציטוטים

”שמחה ומאושרת ומודה לבורא עולם על המשפחה הענפה שלי.“

הקשר הרב דורי