מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ספר התפילות

אני סבתא וסבא בביתי
סבתא כשהייתה בת שלוש
סיפור חייה של סבתא חנה

סבתא חנה קורן נולדה בחיפה בשנת 1957 בתאריך 20 במאי בישראל.

הוריה הם יפה ואברהם פישמן ולהם עוד בת קטנה וצעירה. הם גרו בקרית אליעזר ליד הים. אמה היתה גננת ואביה חשמלאי. היתה לסבתא  ילדות מהנה. היא שיחקה הרבה עם בני דודיה שגרו בניין לידה. בית הספר היה קרוב לביתה והיא הייתה הולכת וחוזרת ברגל.

מלחמת ששת הימים פרצה בשנת 1967 כשחנה היתה בת עשר. מלחמת ששת הימים הייתה מלחמה שנערכה מבוקר יום 5 ביוני עד 10 ביוני 1967, בין ישראל לבין מצרים, ירדן וסוריה, שנעזרו במדינות ערביות נוספות כגון עיראק, לבנון, ערב הסעודית ועוד. המלחמה הסתיימה בניצחון מובהק של ישראל. (ויקיפדיה).

אבא שלה גויס לצבא והיא לא ראתה אותו כחצי שנה. בזמן המלחמה, הם היו צריכים למלא שקי חול בכניסה לבניין,  ובזמן האזעקות הם רצו  והתחבאו בקומה התחתונה של הבניין. הילדים העבירו את זמנם במשחקים של מחבואים ותופסת. במהלך המלחמה הם לא ביקרו בבית ספר.

לסבתא היה  תחביב אחד והוא לאסוף בולים ומפיות. סבתא למדה בסמינר למורות, ובמהלך הלימודים התחתנה, לאחר כשנה נולדו לה תאומים גיא ושי. שי הוא אבי. כיוון שסבתא הייתה אמא צעירה היא לא גויסה לצבא.

סבתא חנה היתה מורה לחינוך מיוחד כשלושים שנה ולימדה במספר בתי ספר לחינוך מיוחד: "אחוזת ילדים", "מוסד אהבה", "בית ספר צור שלום", "המפלסים" ו"עלומים" שבקריית  ים.

לסבתא חנה ולסבא גדעון יש עשרה נכדים ונכדות והם גרים בנופית. הם אוהבים לפנק אותנו הנכדים, בארוחות משפחתיות עם אוכל מאוד טעים, ולקנות לנו הרבה מתנות.

חפץ עתיק שעובר במשך חמישה דורות במשפחה

הספר שייך לאסתר הוכמן סבתא של סבתא שלי. ספר תפילות שסבתא קיבלה מאימא שלה. הספר כתוב ביידיש והוא שמור אצלה בחדר במגירה מיוחדת. עד היום היא משתמשת בספר לתפילות יום כיפור ועוד.  ספר זה מאוד יקר לליבה והיא תמיד אומרת שהתפילות הנמצאות בספר, פותחות את הלב והנשמה, ומזכירות לנו את אמונתנו החזקה.

ספר התפילות

תמונה 1

הזווית האישית

סתיו: נהניתי בתוכנית הקשר הרב דורי, ושמחתי  להכיר את השורשים של סבתי.

מילון

קריית אליעזר
שכונה בחיפה

ציטוטים

”הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים “

הקשר הרב דורי