מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ספורט חשוב בכל גיל

מוטי עם איתי ונתי
מוטי בילדותו עם משפחתו
רץ, שוחה ועושה יוגה

שמי מוטי בן ניסן. נולדתי ב 5.2.45 בירושלים להורים שרה ויעקב, ולאחי רמי שנולד ב 31.8.43 

המצב בירושלים היה קשה כי היה מאבק להקמת המדינה והבריטים שלטו בארץ. בתקופה ההיא ירושליםהייתה במצור, אבי גויס לצבא ולאמי היה קשה לגדל אותי ואת אחי כי לא היה מספיק אוכל. צריך היה לעמודבתור כדי לקבל אוכל.
 
תמונה 1

באחת ההפוגות בלחימה אמי לקחה אותי ואת אחי ונסעה להוריה בתל אביב בשכונת שפיראכשהסתיימההלחימה והוכרזה הפסקת אש אבי שוחרר מהצבא הצטרף אלינו וקנה בית בתל אביב בשכונת שפירא

בית הספר היסודי

לגן ילדים לא הלכתי. למדתי מכיתה א' עד כיתה ח' בבית הספר היסודי ע"ש חיים נחמן ביאליק ברחוב לוינסקיבתל אביב.

לימודי בתיכון

למדתי שנה אחת בתיכון עיוני ט' בתל אביב, שנה אחת בתיכון מקצועי מכס פיין בתל אביב, שנתיים לימודי המשך בערב סיימתי בהצטיינות וקיבלתי פרס משר העבודה יגאל אלון. בזמן לימודי הערב עבדתיכמתלמד במסגרות.

שירות צבאי

התגייסתי לצבא ב 1963 ושירתתי כמדריך נשק בבית ספר לחימוש בבה"ד 20. לאחר השחרור המשכתי לשרת במילואים בסיירת צנחנים כמומחה לטיפול בנשק. השתתפתי במספר מלחמות: מלחמת ששת הימיםב 1967, במלחמת יום הכיפורים ב 1973, במלחמת שלום הגליל בלבנון בשנת 1982 ובאינתיפאדה הראשונה, בשנת 1991.

מוטי בשירותו הצבאי

מוטי בשירותו הצבאי

 

מקום העבודה

בשנת 1966 התחלתי לעבוד בתעשייה האווירית לישראל. במהלך עבודתי בתעשייה האווירית יצאתי ללימודי הנדסה עבדתי בתכנון מכשירי ניווט.בשנת 1972 התחתנתי עם רוחמה ואנו גרים בחולון. יש לנו שני בנים ושתי בנות: יקי, שמוליק, שירי ודנה וכולם נשואיםיש לנו גם נכדים: דור, טופז, איתמר, עידן, אושר, הילה ואיתי.

היציאה לפנסיהיצאתי לפנסיה בשנת 2012.בפנסיה יש לי זמן פנוי ואני יכול לקרוא ספרים, לטייל בארץ ובעולם.אני עוסק בספורט: ריצה, יוגה, שחיה.

 

השתתפתי במרוץ האביב ע"ש גל לוינסון

השתתפתי במרוץ האביב ע"ש גל לוינסון
השתתפתי במירוץ האביב ע"ש גל לוינסון
 
עושים יוגה

עושים יוגה

 

 

 

 

 עושים יוגה

שעות הפנאי מוקדשות לספורט, יוגה, והתנדבות. בעמותת ידיד לחינוך בבית ספר. לבילוי עםהנכדים או סתם להתבטל.

והעיקר חשוב לשמור על הבריאות!!!

מילון

המצור על ירושלים
ירושלים הייתה אחד ממוקדי הקרבות המרכזיים במלחמת העצמאות. במהלך מחציתה הראשונה של המלחמה היה חלקה היהודי של העיר נתון במצור חלקי. היה מחסור באוכל ובציוד בסיסי.

ציטוטים

”העיקר חשוב לשמור על הבריאות ולעסוק בספורט!“

הקשר הרב דורי