מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור על מלחמה

זה תמונה שלי ושל סבא שלי בעבר
זה תמונה שלי ושל סבא שלי בעבר
עבודת צוות וחברות בצבא

לסבא שלי קוראים יוסי אלעד והוא נולד בישראל ב1945.

סבא שלי השתתף בשתי מלחמות, סבא שלי שירת בצבא, נלחם  והיה בתותח עם החיילים. סבי וחבריו, נלחמו ביחד, עבדו בשיתוף פעולה ושרדו. סבא שלי מאוד אהב את המקצוע שלו בצבא.

היה לו ולחבריו מהצבא בטחון, כי ינצחו, מפני שהם היו מאומנים ובטוחים אחד בשני. הם למדו לעבוד בשיתוף פעולה ולסמוך אחד על השני, והם האמינו בעצמם.  סבא שלי סיפר שהיה לו קשה מאוד במלחמה, אבל הם האמינו שינצחו, ואכן הם הצליחו לנצח את האויב,  וסבא איתי פה היום, כדי לספר ולחזק את תחושת האמונה והיחד.

סבא שלי תמיד אמר לי להאמין בעצמי, כמו שהוא והחברים שלו האמינו בעצמם. הם בחיים היום, מאושרים ושמחים, וגאים אחד בשני. הם עשו דרך ארוכה ומשמעותית ביחד, מה שחיזק את החברות בניהם ואת אחוות הלוחמים.

סבא שלי הכיר את סבתא שלי לאחר המלחמה. הוא  מאוד אהב אותה והיה מאושר איתה, ולכן הם התחתנו. הם כבר הרבה מאוד זמן  ביחד, כשישים שנה, והם מאושרים עד היום. לאחר שסבתא וסבא שלי התחתנו ועברו לגור ביחד, הם חיו הרבה מאוד שנים באותו המקום ואותו הבית.

אני שמח שיש לי סבתא וסבא הכי טובים שאני יכול לבקש.

לסבא שלי היה חבר שנהרג במלחמה. סבא שלי היה מאוד עצוב, כי הוא היה חבר מאוד טוב שלו, והם נלחמו כתף אל כתף. לסבא שלי היה גם חבר שלחם איתו במלחמה, ונפטר לפני רק כמה ימים. סבא שלי היה עצוב מאוד.

היום סבא  מאושר מהחיים שלו, ממשפחתו ומכך שיש לו אופניים, והרבה עיסוקים בחיים.  הוא תמיד מוכן לעזור לנו יחד עם סבתא שלי.

יש לי מזל שיש לי סבא וסבתא שגורמים לי להיות מאושר, ומלמדים אותי, ערכים חשובים. הם נותנים לי דוגמא איך להתנהג, לסמוך ולהאמין בדברים הטובים.

הזווית האישית

יהלי ואיתמר – חווינו שמחה כששאלנו את סבא שלי שאלות ,על דברים שקרו בעבר, ולמדתי הרבה דברים חשובים, שלא ידעתי עליו. אני מאחל לסבא שלי בריאות והצלחה בכל מה שיעשה.

סבא מאחל לי את כל הטוב שבעולם,  ושאני אצליח בכל דבר שאעשה ורק בריאות.

מילון

שרד
נשאר חי לאחר שהיה בסכנה.(ויקימילון)

ציטוטים

”סבא שלי תמיד אמר לי להאמין בעצמי, כמו שהוא והחברים שלו האמינו בעצמם. הם בחיים היום, מאושרים ושמחים, וגאים אחד בשני“

הקשר הרב דורי