מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור עלייתו של סבא עמי הדרי

עמי עם אביו באירוע משפחתי
סבא וסבתא שלי ביחד
מדוע עלתה משפחתו של סבא ממרוקו לישראל

שמי עמי הדרי, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי נועם, יחד אנו מתעדים סיפור מחיי במאגר המורשת.

אני יליד רבאט שבמרוקו, נולדתי בשנת 1949. זכור לי ממרוקו במיוחד חג הפסח, חג שתמיד חגגנו בשמחה, בלבוש חגיגי ובאווירה משפחתית. בערב החג הלכתי עם אחי הצעיר, בדרכנו לבית הכנסת, עם כיפה על ראשנו. פתאום נתקלנו בחבורת נערים ערבים אשר ניצלו את ההזדמנות להכות אותנו עד זוב דם.

נאלצנו לחזור הביתה חבולים ומדממים, עם חולצתנו הלבנה המוכתמת בדם. באותו רגע בו אמי ראתה אותנו, הגיעה ההחלטה: לעלות לארץ ישראל. ההתארגנות היתה מהירה מול אנשי הסוכנות, וכבר בערב ראש השנה חגגנו בישראל עם כל המשפחה. עלינו ארצה בשנת 1963.

כמובן שלא היה קל להשתלב בישראל גם להורים וגם לנו. השפה החדשה, המנטליות השונה, מציאת מקום עבודה לאב. אבל ככל שעבר הזמן (מעל שנה בארץ) ההורים ירדו מן הרעיון לעבור לצרפת או לקנדה, מה שהיה בגדר אפשרות. אבי התחיל לעבוד בבנק לאומי. אנו הילדים השתלבנו בבית הספר ויצרנו חברים, וכך החיוך וההנאה לחיים חזרה לחיינו. היום אוכל להגיד שהעלייה ארצה, תרמה לכל המשפחה בהתפתחות ובגידול המשפחה.

אני כיום סבא לעשרה נכדים ומודה לאמי על ההחלטה לעלות ארצה.

סבא בצעירותו

תמונה 1

 

הזווית האישית

נועם הנכד המתעד: למדתי שפעם החיים לא היו קלים, ושהייתה הרבה שנאה ליהודים. אני מודה מאוד לסבא שלי שכל כך שיתף פעולה, בתכנית הזו ושמח שתיעדנו את סיפורו.

מילון

זוב
נזילה

רבאט
רַבַּאט היא בירת מרוקו. אוכלוסייתה של רבאט מונה כ-577,000 תושבים . היא העיר השביעית בגודלה במדינה. העיר שוכנת לחוף האוקיינוס האטלנטי, על גדתו המערבית של הנהר בו רגרג(ויקיפדיה)

ציטוטים

”לא למכור את עצמך בנזיד עדשים“

הקשר הרב דורי