מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור ילדותה של סבתא בליק

סבתא חוגגת יום הולדת
סבתא בצבא עם מכונת כתיבה
מיצי החתולה

שמי בלהה, נולדתי במושבה קדימה. ההורים והמשפחה שלי היו בין המקימים של היישוב שנוסד בשנת 1933. הישוב היה ישוב קטן. בילדותי  אהבנו לשחק בחוץ בחצר הבית עם ילדי השכנים, היינו מטפסים על העצים ושהינו הרבה בטבע.

בוקר אחד, כשנגשתי לדלת הבית עמדה חתולה קטנה ליד הדלת וייללה. מיד הלכתי להביא לה קערה עם חלב, היא שמחה ושתתה את כל החלב ליקקה את השפתיים ואני עמדתי ונהניתי. היא הייתה חתולה קטנה שחורה עם כתם לבן בצוואר, קראתי לה מיצי. ומאז היא אימצה אותנו כמשפחה ואנחנו אותה כחברה. הייתי מאוד קרובה אליה והיא הייתה אצלנו שנתיים בערך. מאוד נקשרתי אליה ואהבתי לשחק איתה. עד שיום אחד תוך כדי  משחק היא שרטה אותי קלות, אבא ואימא שלי מאוד נבהלו ונסענו לנתניה שהיא העיר הקרובה ללשכת הבריאות וטופלתי. חזרנו הביתה וכעבור כמה ימים ההורים חשבו שאולי לא כדי שהיא תישאר אצלנו.

אבא שלי לקח שק, שם את מיצי בשק, עלה לאוטובוס ונסע לנתניה, שם הוא שחרר אותה ברחוב. אני הייתי מאוד עצובה, לקח לי זמן להתאושש. אחר כך כשהייתי בת שמונה עברנו לגור בנתניה ובכל פעם כשהייתי רואה חתולה שחורה עם כתם לבן בצוואר, חשבתי אולי זאת מיצי ושמחתי. אבל כשקראתי לה בשמה היא לא הגיבה, וכך זה היה בילדותי וגם כשגדלתי והייתי נערה ועדיין חיכיתי למיצי…

צבא

התגייסתי לצבא באוקטובר בשנת 1964. לאחר הטירונות שנמשכה שישה שבועות, עברתי קורס כתבניות והוצבתי לשרת ככתבנית ביחידה קטנה שהייתה חלק ממפקדת קצין חימוש ראשי בבסיס הצבאי בתל השומר. גרנו בנתניה והייתי נוסעת כל יום לבסיס ובחזרה בתחבורה הציבורית ולפעמים גם בטרמפים, מה שהיה די מקובל. השירות היה רגיל ועבר די בכיף ללא חוויות מיוחדות. כיוון שזו הייתה יחידה קטנה היינו כמו משפחה והייתה אווירה נעימה. עם חלק מהחיילים ששירתו איתי שמרתי על קשר גם אחרי השירות אבל עם השנים הקשר התרופף. במבט לאחור – זו הייתה חוויה טובה.

בעת שירותי הצבאי

תמונה 1

 

הזוית האישית

גוני: היה ממש כיף, למדתי הרבה על החיים של סבתא בילדותה.

סבתא בליק: היה לי מאד נעים לשבת עם גוני נכדתי, להעלות זכרונות מהעבר ולשתף את גוני בהם ובכלל הישיבה ביחד גרמה לנו להתקרב יותר ולשתף יותר.

מילון

קדימה
קדימה היא מושבה בשרון, דרומית-מזרחית לנתניה וצפונית לכפר סבא, מזרחית לכביש 4. מאז 2003 מהווה קדימה חלק מהמועצה המקומית קדימה-צורן. שטח השיפוט של קדימה, ללא צורן, משתרע על פני כ-11,000 דונם. מתוכם, כ-3,000 דונם שטחי בנייה וכ-1500 דונם חורשות, יער ונופש פעיל והשאר שטחים חקלאיים לגידולים חקלאיים, ירקות, תותים, פרחים ומטעים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בחיינו יש לנו חלומות ותוכניות. את חלקם אנחנו מגשימים והשאר נשארים בגדר החלומות. אבל המשפחה והקרובים גורמים לנו הנאה וחוויות“

הקשר הרב דורי