מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חיי

אני ונכדתי אופק
אני בילדותי
מה קרה אחרי העלייה

התחתנתי בגיל 21 עם בחיר ליבי ששמו אשר גנאח, הכרתי אותו ברחוב הוא רדף אחרי זה היה בשנת ה- 68 בערך והיה לו אופנוע, ממבט ראשון התאהבתי בו, הוא היה גבר נאה מאוד התחלנו לצאת ובזמנו לצאת עם חבר היה מאוד קשה, ההורים היו מאוד מקפידים מאוד בקשר ליציאות אבל יצאנו במשך 6 שנים. התארסנו הוא היה בן 27 ואני הייתי בת 21, התחתנו וגרנו בדירה שכורה בבת ים במשך שנתיים וחצי, במשך השנים האלה הכל היה טוב עד שפרצה המלחמה והיא נקראת מלחמת יום כיפור, קראו לו במוצאי שבת ומאז לא שמענו ממנו עד 4 ימים, אחרי זה לא ידענו כלום. במשך הימים הקשים האלה באו למשפחות שלנו והתחילו להזריק לנו זריקות לבלבל אותנו, אז הבנו שאפשר בעלי נהרג  אחרי 4 ימי לחימה ברמת הגולן, כמובן שישבנו שבעה ימי אבל, פעם ישבתי אצל ההורים שלי ופעם ישבתי אצל ההורים שלו. המצב היה בלתי נסבל עברו ימים,, עברו לילות עברו, חודשים והגענו ל- 11 חודשי אבל. אחרי 11 חודשים שוב ישבנו עוד שנה כי הוא היה קבור זמני בבית קברות ארעי, ושוב ישבנו עוד שנה כמובן שהיה לנו, קשה מאוד מאוד.

תמונה 1

 

עברו שנים ועוד שנים, כמובן שהייתי מאוד עצובה במשך הזמן הכרתי את סבא של אופק, הוא היה מבוגר ממני  ב- 16 שנים, היה גבר גרוש במשך הזמן התחתנתי איתו ברבנות וגרנו ביפו בדירה שאני ואשר קנינו ביפו בזמן שהיה חי. כמובן שבעלי השני בא לגור אצלי בבית חדש. במשך השנים נכנסתי להריון, כמובן שהיה לי מאוד קשה, עברתי ניתוח ואז אחרי שנה נכנסתי להריון שהיה מאוד יקר לי ולכל המשפחה. המצב עם בעלי דני היה נהדר והמצב היה די טוב. היתה לו מסעדה ברמת גן שהרוויחה דיי טוב, הייתי בזמנו דיי מאושרת אחרי 9 חודשים נולדה לי במזל טוב אושרת,. שקראתי לה על שם אשר בעלי הראשון.,כולנו היינו בעננים ומאושרים. החיים הטיבו עמנו, בהמשך הימים גידלנו את אושרת כמו שאומרים באושר ועושר.

תמונה 2
    
תמונה 3

 

עברו כ- 8 שנים ונכנסתי להריון באסף שנולד בחג אסיף. במשך השנים חיינו דיי בסדר. אסף גדל בגיל 13 אבא שלו נפטר מדום לב בגיל 68, ושוב אני אלמנה. גידלתי את ילדי בכוחות עצמי ואז יצאתי לעבוד במשך הזמן אני ואחותי החלטנו לעבור דירה,כמובן שאני הייתי תמיד עם אחותי, היה בסדר גמור. אני ואחותי גידלנו את אושרת ואסף מאז אני גרה בחולון עד היום.

היום אני אמא לשני ילדים אושרת ואסף וסבתא ל שלוש נכדות: אופק, אגם וליה. נהנית מיום ביומו.

תמונה 4

הזוית האישית

נהניתי להיות עם סבתא וללמוד את סיפור חייה.

מילון

ערעי
בית קברות

ציטוטים

”החיים יפים, כדאי לכם לחיות“

הקשר הרב דורי