מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייו של סבי אלי שטראוס

חטיבת יד גיורא, הרצליה
חטיבת יד גיורא, הרצליה
סבא נזכר בחלוקת חלות עם סוס ועגלה

סבי אלי שטראוס נולד בפתח תקווה בתאריך 20.11.1938 וגדל שם, הוא חי עד היום. סבי הוא האח הבכור במשפחה, יש לו עוד שני אחים. שמם יהודית ז״ל ודוד.

לסבי הייתה היכרות מוקדמת עם משפחתה של סבתי יחט שטראוס לה הוא נשוי והכיר אותה בביתה של אחותה. בשנת 1964 הם התחתנו באולם חן בפתח תקווה. סבי היה בחתונה בן עשרים ושש וסבתי הייתה בת עשרים ושלוש.. לסבי וסבתי יש שלושה בנים: הראל, חגי ואילן, ושמונה נכדים, מתוכם, שש נכדות ושני נכדים.

סבי למד בבית הספר היסודי "נצח ישראל" לבנים ובתיכון למד ב"אורט תורה ומלאכה". בילדותו סבי אהב ללכת עם אביו לעבודה שהייתה חלוקת חלות בעזרת סוס ועגלה. הוא אהב לשחק מחבואים, דוקים, וחמש קוביות. סבי שיחק הרבה עם חברים והיה פעיל מאוד: הוא היה חניך בתנועת הנוער בני עקיבא. החינוך שקיבל סבי היה ציוני דתי.

מבחינת עיסוק, סבי למד בבית ספר מקצועי עבודה עם מתכות. כשסיים ללמוד עבודתו הראשונה הייתה במפעל של מתכת, שם הוא היה חרט ועבד עם מכונה שמייצרת חלקים של מתכת. סבי נסע להשתלמות בגרמניה למשך חמישה חודשים ולאחר ההשתלמות הוא חזר לארץ והקים יחד עם חבריו מפעל למתכות ביבנה, שמה הוא היה מנהל עיבוד שבבי.

כשסבי התגייס הוא היה בחיל חימוש ועבד במסגרייה, גם בצבא הוא התעסק עם מתכות. בשנת 1959 סבי היה חייל מצטיין אצל נשיא המדינה. סבי מתנדב בארגונים שונים ומקדיש הרבה מזמנו בפעילויות התנדבות.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. התכנית התקיימה בחטיבת הביניים יד גיורא, הרצליה, התשפ"א.

מילון

בני עקיבא
תנועת נוער ציונית-דתית בינלאומית, הדוגלת בערכי תורה ועבודה. בני עקיבא בישראל היא תנועת הנוער המרכזית של הציבור הדתי לאומי בישראל ותנועת הנוער השלישית בגודלה בישראל. שמה של התנועה נגזר משמו של רבי עקיבא, שמסמל הן את הגבורה היהודית והן את לימוד התורה. סמלה מבטא את האתוס המרכזי שלה, "תורה ועבודה": לוחות הברית ולצדם עלי זית ושעורה ומעליהם חרמש וקלשון. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בילדותו סבי אהב ללכת עם אביו לעבודה שהייתה חלוקת חלות בעזרת סוס ועגלה“

הקשר הרב דורי