מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייו של סבא איתן פלדמן

סבא ואמא שלו
האופנוע הראשון
חייו בירושלים והחיים במושב

שמי מאי פלדמן ובחרתי לספר לכם את סיפור חייו של סבא שלי, איתן פלדמן.

סבא איתן נולד בשנת 1936 בשכונת ממילא, קרוב לשער יפו, וגדל בשכונה הזאת. היו לו בשכונה גם חברים ערבים ונוצרים והיחסים ביניהם היו מצוינים ובזכותם הוא דובר ערבית עד היום. סבא למד בגימנסיה רחביה ובתיכון אורט, במגמת מכונאות, גדל עם אחות אחת בשם דורית וגם הסבתא האהובה שלו  גרה אתו בבית.

סבא התגייס לצנחנים בגיל 16 וחצי בשנת 1952 והיה לוחם. היו לו 21 צניחות במהלך שרותו השתתף במלחמות ישראל בשנת 1956 במלחמת סיני בשנת 1967 במלחמת ששת הימים בירושלים, ובשנת 1973 במלחמת יום הכיפורים.

במלחמת ששת הימים היה צלף ובמלחמת יום הכפורים בשנת 1973 היה שומר ראשו של אריק שרון והיו להם יחסים מאוד טובים.

בשנת 1967 התקבל לשמורות הטבע בתור פקח אזורי בנגב הצפוני והמערבי והתמחה בעיקר בפיקוח ציד. האזור בו עבד היה מבית גוברין עד אילת ובעקבות זאת הוא וסבתא שלי הגיעו למושב ניר משה ומאז הם חיים כאן.

סבא שלי עסק קצת בחקלאות היו להם מטעים של אפרסקים ומשמשים וגידלו אבטיחים ופרחים. לאחר כמה שנים סבא הפסיק עם החקלאות  במושב כי זה לא השתלם. בשנת 2000 יצא לגמלאות מהעבודה בשמורות הטבע ומשנת 2000 ועד היום הוא מדריך ירי במטווחים שונים בנגב.

מגיל צעיר סבא התעניין מאוד בנשק, בזכות אבא שלו, שהיה ממפקדי ההגנה בירושלים. סבא הפך לאספן נשק, ויש לו אוסף של כ-200 כלי נשק מיוחדים. זה תחביב שהוא מאוד אוהב ונהנה ממנו.

מאז שעבר למושב נולדו לו ולסבתא שלי שני בנים ושלושה נכדים, כולנו גרים ביחד במשק במושב.

הזוית האישית

מאי: בחרתי לספר את סיפור חייו של סבא ונהנתי מאוד לשמוע דברים על סבא ועל סיפור חייו. למדתי מזה המון וזה עזר לי להכיר אותו יותר ולבלות אתו יותר זמן.

מילון

סייפן
פרח הגלדיולה

רשות הטבע והגנים
הוקמה כשני תאגידים (שאוחדו בשנת 1998), על פי חוק שאושר בכנסת בשנת 1963, לשם מימוש המטרות של החוקים שמכוננים אותה: חוק גנים לאומיים, שמורות טבע ואתרי הנצחה; וחוק הגנת חיית הבר.

ציטוטים

” החיים טובים אבל קצרים“

הקשר הרב דורי