מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייו של סבא ישראל

תמונה של סבא ישראל
אני- הנכדה אלה
לידתו ובגרותו של סבא ישראל

סבא ישראל נולד בגרמניה ב-1948

בסוף מלחמת העולם השנייה סבא ישראל ומשפחתו עלו לארץ ישראל, כי לא היה להם לאן ללכת והם היו יהודים, אז עלו למדינת היהודים.

העלייה עשתה לסבא ישראל טוב, כי היה לו נעים והוא הרגיש בישראל כמו בבית. סבא ישראל היה בן שלושה חודשים, כשהתקבלה ההחלטה לעלות. הוא לא זוכר שהיו קשיים בילדותו  כולם עלו מאותם המקומות. סבא ישראל  אהב לשחק במשחקים כמו:  תופסת, מחניים, גדול/קטן וקלאס.

סבא עזב את גרמניה כשהיה קטן, ולצערו לא נשאר בקשר עם חברי ילדותו. לפעמים כששואלים את סבא ישראל, אם הוא מתגעגע לילדות הוא עונה: "כן ,אני מתגעגע לילדות ומתגעגע לחופשיות של הילדות ולסוגיי המשחקים". יש לסבא ישראל זיכרון מיוחד מהילדות וככה הוא מספר: "הייתי הרבה עם אחי ושיחקנו במשחק, שבו זרקנו אבנים ליד גבעה, אבל אז זרקתי אבן ונפתח לו הראש". לסבא ישראל הייתה דמות משמעותית בחיים שלו, אחיו הגדול הוא דמות משמעותית מאוד עבורו "למדתי ממנו הרבה דברים כמו איך להתנהל בחיים".

סבא ישראל שינה את שם המשפחה הרבה שנים אחרי כשהתחתן. הוא אומר שהוא שינה את שם המשפחה בגלל "שלילדים היה קשה עם שם המשפחה הישן" סבא ישראל הרגיש בסדר עם השינוי, כי אהב את שני השמות והוא תמיד אומר "הייתי בוחר בחירות אחרות בילדות כדי שהעתיד שלי יהיה שונה כמו למשל: לעבור בית ספר כי בית הספר שלי היה בית ספר דתי ולא ברמה גבוהה".

ב1948 כשסבא ישראל עלה לארץ, הגו בתקופה זו של קום המדינה  לטעת עץ וכתבו לי בתעודה "יליד מדינת ישראל" עד היום ישנו עץ על  שמו ביער ירושלים.

כשסבא ישראל בגר וגדל הוא התחיל לעבוד ב- ניהול אחזקה.

הזווית האישית

אלה: היה מעניין להיפגש עם סבא, לשמוע את הסיפורים שלו, ולראות אותו מתרגש ומתלהב מזיכרונות הילדות שלו. למדתי ממנו שהוא נולד בגרמניה, ושהוא אהב לשחק בכל מיני משחקים, שאנחנו משחקים היום, וכמה חשוב ליהודים לחיות במדינת היהודים, מדינת ישראל.

מילון

ניהול אחזקה
מתחזק מבנים

ציטוטים

”לסבא ישראל הייתה דמות משמעותית בחיים שלו, אחיו הגדול הוא דמות משמעותית מאוד עבורו ''למדתי ממנו הרבה דברים כמו איך להתנהל בחיים“

הקשר הרב דורי