מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייו של סבא יעקב בזזי

סבא שלי עם אבא שלי ודוד שלי
סבא בצבא
סבא הגשים את חלומו

סבא יעקב נולד לפני שמונים שנה בשנת 1939 בתחילת מלחמת העולם השנייה ועלה לארץ מאיראן בשנת 1950, שלוש שנים אחרי קום המדינה ואחרי שסבתא עלתה לארץ. אבא של סבא, סבא רבא שלי, נפטר כשהיה תינוק בן חצי שנה (עוד באיראן), סבא נשאר עם אמו בתיה ז"ל. כשסבא היה ילד גר אצל דוד שלומה, עד שהתגייס לצבא. סבא התגייס לחיל השריון והשתתף בכל מלחמות ישראל.

בשנת 1964 סבא וסבתא התחתנו.

סבא וסבתא בחתונה

תמונה 1

בשנת 1965, אוסנת הבת הבכורה נולדה, בשנת 1969 אבא שלי רונן נולד, בשנת 1973 נולד עודד דוד שלי, ואז הם עשו טיול לימית. ימית היה ישוב בריבונות ישראלית ועם הסכמי השלום עם מצרים החזרנו את המקום למצרים. המקום כעת נקרא סיני.

תמונה 2

חמש שנים אחרי כן, בשנת 1978 נולדה גלית.

בשנת 1963 סבא התחיל לעבוד באגד וקיבל אות עובד ישראל. האוטו הראשון של סבא היה "רנו 12". בשנת 1994 סבא פרש מאגד לפנסיה מוקדמת. הוא התחיל לעבוד בענק המזגנים (טורנדו). בשנת 1997 סבא הגשים חלום ילדות וטס עם סבתא לטיול לארצות הברית.

הזוית האישית

אייל: נהנתי מאוד בתכנית, אני מקווה להמשיך לעשות עוד תכניות דומות עם סבא ולצבור חוויות משותפות.

מילון

ז''ל
זכרונו\זכרונה לברכה

ימית
ימית הייתה עיר ישראלית בפתחת רפיח, שהוקמה בשנת 1975 בקצהו הצפון-מזרחי של חצי האי סיני, על חוף הים התיכון בין רפיח לאל עריש. העיר הייתה מרכזו של אזור התיישבותי שזכה לשם חבל ימית, וכלל יישובים נוספים. ימית הייתה מתוכננת להיות עיר גדולה, הכוללת נמל עמוק-מים. ב-21 באפריל 1982 במסגרת הסכם השלום בין ישראל למצרים פונתה העיר ונהרסה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא הגשים חלום ילדות וטס עם סבתא לטיול לארצות הברית“

הקשר הרב דורי