מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של שרה אין

שרה ומשפחתה
שרה ומשפחתה
אישה עצמאית שלוקחת החלטות

שרה נולדה בתימן בשנת 1945, לא ידוע תאריך מדויק. שמה של שרה היה סעדה, אך היא עיברתה את שמה, מתוך רצון לשם ישראלי.

שרה עלתה בעליית "על כנפי נשרים" (שם זה בא מהתורה ששם "הם האמינו שהמטוסים היו נשרים") עם ההורים כשהייתה בת שלוש. הם הגיעו אל המטוס ברגל על גמלים, חמורים ועוד. בדרך היו שודדים, חלק מהאנשים נפטרו מהתייבשות ומחוסר מזון.

כשהגיעו לארץ הגיעו לעפולה, האבא ידע קרוא וכתוב והאימא לא. האם עבדה במשק בית והאבא עבד כבנאי וככה התפרנסו, היו להורים חיים קשים בארץ, מכיוון ששדדו אותם בדרך.

הייתה לשרה ילדות טובה ומאושרת. היא גדלה בבית דתי, אהבה מאוד לקרוא וקראה כל מה שהביאו לה, היא קראה בעיקר עיתונים וככה למדה הרבה על המצב בארץ ובעולם למשל: היא ידעה את שמות כל הנשיאים וראשי הממשלה בישראל, הבינה הרבה שפות, וכל בזכות זה שקראה עיתונים.

ההורים לא נהנו בכלל בארץ, מכיוון שהיה קשה לפרנס ולקנות אוכל כמו שצריך. הם היו שמונה אחים וכרגע הם חמישה. שרה הייתה בת 7 כשסבתא שלה נפטרה מהרעבה עצמית, מכיוון שלא ציפתה לכזאת אכזבה ולא רצתה לאכול את האוכל בארץ, היא הייתה נותנת לנכדיה מהאוכל כדי שיהיה להם יותר.

בבית הספר הייתה שרה ילדה היפראקטיבית אבל היו לה ציונים טובים. בגיל שתיים עשרה כבר הבינה שלא תהיה דתייה בגלל המגבלות הכרוכות בכך, בעיקר בשבת. בגיל שש עשרה וחצי התחילה ללמוד סיעוד, פעם זה היה כמו להיות אחות עם משמרות לילה, הזרקות, לדאוג למטופלים לתרופות. שרה לא עשתה שירות צבאי מכיוון שהייתה אחות.

את בעלה הכירה בשנת 1973, כשהייתה בגיל עשרים ושבע. בשנת 1974 התחתנו בארץ ובשנת 1975 הם נסעו לצרפת בשל הגיוס הממושך של בעלה במילואים של שישה חודשים. העסק העצמאי שלו קרס והם לא יכלו לעמוד בכך. בסופו של דבר הם עברו לגור במרסיי. נולדו להם בן ובת, לשניהם יש שני ילדים. סך הכל לשרה יש ארבעה נכדים.

שרה עד היום עובדת במקצועה, ארבע פעמים בשבוע קמה בשש בבוקר והולכת לעבודה בשתי מרפאות עצמאיות, למשמרות הכוללות לקיחת דם, טיפולים רפואיים ועוד.

שרה תמיד הייתה עצמאית ולקחה החלטות לבדה. בשנת 1989 חזרה לארץ עם שני ילדיה לאחר שהתגרשה ועבדה מסביב לשעון, וכך בעצם בנתה וביססה את עצמה. היא עבדה בבית חולים, מרפאות פרטיות, בקיבוץ. בשנת 1998, כאשר ילדיה התגייסו לצבא שרה עברה לגור בנתניה, בנה עבד באל על כטכנאי מטוסים ובתה עובדת בהייטק.

שרה יצאה לגמלאות בשנת 2012 וקנתה את דירתה פה בנתניה. תחביביה של שרה הם ציור, קריאה, הליכות רגליות וטיולים.

מסר ששרה הייתה רוצה להעביר לדור הצעיר הוא לקחת החלטות נכונות ונבונות לעצמם ולסביבתם הקרובה.

הזוית האישית

נועה, אוריאן, מיכל ונועה: החוויות שלנו מתוכנית הקשר הרב דורי הן שלמדנו על החיים כפי שהיו פעם ואיך היה לגדול ולשרוד בתקופה לפני שנים. למדנו דברים חדשים שלא ידענו על שרה ובאופן כללי הבנו שתמיד צריך להודות על מה שיש.

מילון

מרסיי
מָרסיי (בצרפתית: Marseille, באוקסיטנית: Marselha או Marsiho, בעבר: מרסיליה) היא העיר השנייה בגודלה בצרפת, אחרי עיר הבירה פריז. היא נמצאת בדרום-מזרח צרפת, על חוף הים התיכון. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חשוב שהדור הצעיר יידע לקחת החלטות נכונות ונבונות לעצמם ולסביבתם הקרובה“

הקשר הרב דורי