מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של רחל היימן שלינגר

סבתא רחל בילדותה
סבתא רחל בבית הספר
רחל נולדה נולדה בשנת 1953 בבית חולים צהלון ביפו.

אנחנו משתתפות השנה בתכנית הקשר הרב דורי. ב מפגשי התכנית ספרה לי סבתי סיפורים רבים. בחרנו להעלות את סיפור ילדותה. סבתי, רחל שלינגר מספרת:
 
"נולדתי בשנת 1953 בבית חולים צהלון ביפו, היא גרה בשיכוני המשטרה ביפו כי אביה היה שוטר, בשנת 1956 פרצה מלחמת סיני ובאותה שנה היא היתה בת 3,  לא היה אז מקלטים בבתים ולכן כל השכנים היו יושבים על המדרגות.
תמונה 1
 
מילדותי זכורים לי מאוד הטיולים. טיולים בהם הייתי יוצאת עם ילדי השוטרים, במיוחד בפורים ובחנוכה היינו נוסעים להופעות מיוחדות לילדי המשטרה. זכורים לי גם המשחקים, היינו משחקים קלאס, 5 אבנים, הקפות, מחניים גוגויים וחבל.
תמונה 2 
למדתי בבית ספר "הנגב" שמונה שנות לימוד. בשנת 1967 פרצה מלחמת ששת הימים ובתור תלמידה היינו ממלאים שקי חול לחסום את מכלת הציבורי זאת הייתה חוויה גדולה, ובנוסף לזה למדתי עוד ארבע שנים בבית ספר אורט תל אביב.  
בשנת 1971 התגייסתי  לצה"ל ועשיתי טירונות בב"ד 20  שירתה בסיני לאחר מי כן עברתי ליחידת מחשבים  ברמת גן השתחררתי בשנת 1973 לאחר מי כן עבדתי בבנק דיסקונט.
בשנת 1973 פרצה מלחמת יום הכיפורים, ביום הכיפורים והתגייסה למילואים  תקופה זאת זכורה לי מאוד כי כאשר המכוניות היו נוסעות בכביש היה אסור להדליק את הפנסים ולכן היו צבועים בכחול את הפנסים כדי שלא היראו אותנו האויבים החוויה היתה  קשה מאחר ומכל כי כל כמעט מכל בית בישראל היה מגוייס.
לאחר מכן המשכתי לעבוד בבנק בגיל 21 התחתנתי עם יוסי שלינגר גרנו בבת ים  עבדנו קשה  ועברנו לעיר ראשון לציון שאני גרה עד היום.                                                                                                                        תמונה 3
 
בשנת 1978 ילדתי את בני הבכור דוד והמשכתי לעבוד בבנק בשנת 1979 ילדתי את ביתי השנייה גלית והפסיקתי לעבוד בבנק כדי שאוכל לגדל את ילדי, עם הזמן פתחתי מעון ילדים. אחרי שני ילדים יצאנו לטיולים ברחבי הארץ מהצפון עד הדרום להכרת ארץ ישראל.
בשנת 1987 ילדתי את בנה האחרון עדיאל  ולאחר  מכן עבדה בתור פקידה אצל עו"ד, טסתי לתילאנד עם חברים לאחר שחזרנו לארץ עברה חוויה לא נעימה עמדתי על כיסא ושברתי את רגל שכבתי בבית חולים  כשמונה ימים וכחצי שנה הייתה עם גבס.  
בשנת 1996 גייסתי את בני  הבכור לצה"ל ליחידה קרבית וכל שבת הלכנו לבקר אותו ב 1998 גייסתי את ביתי השנייה גלית ששירתה קרוב לבית לאחר שחרור של בני דוד מצה"ל בשנת 1998 בשנת 1999 השתחררה ביתי גלית מצה"ל לאחר חצי שנה טיסה לפריז.
תמונה 4 
בשנת 2001 התגייס בני  האחרון עדיאל בשנת 2001 חיתנה את ביתי גלית  ולאחר מכן טסתי לפריז כל שנה כדי לבקר אותה בשנת 2004 ביתי גלית גילתה שהיא בהריון טסתי ליראות את ביתי גלית  בהיריון והתרגשתי ליראות את שתי העוברים בבטן בשנת 2005 טל החתן צלצול והודיעה שביתי בחדר לידה רחל והוריה טסנו לפריז כאשר הם הגיעו לפריז ביתה גלית לא ילדה ולאחר כ – 3 שבועות בתי ילדה את התאומות ליאל ולינוי  והתרגשה בלהיותה סבתא היא שלחה לנכדים הרבה חבילות בשנת 2005 חיתנה את בנה הבכור דוד בשנת 2007  נולד לה עוד נכד מביתה גלית מפריז, טסו לפריז לברית של הנכד החדש אביאל  בשנת 2009 נולד נכד נוסף מביתה גלית  אדם ושוב טסו לפריז לברית של הנכד החדש בשנת 2013 נולדה נכדה חדשה ושמה טליה ובשנת 2015 בתה גלית עם משפחתה עשו עליה מצרפת וההתרגשות הייתה רבה והיתה שמחה גדולה  בשנת 2015 חיתנה את בנה עדיאל.
 
תשע"ו

מילון

גיוס
צירוף אדם לארגון, חִיּוּל, רתימה לפעולה.

ציטוטים

”זכורים לי מאוד הטיולים שהייתי יוצאת עם ילדי השוטרים“

הקשר הרב דורי