מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של סבתא שושי

באחת מהפעילויות בביה"ס
מסיבת סיום תוכנית שורשים
מפרנסת יחידה

שמי שושי, נולדתי בבית חולים סורוקה שבבאר שבע, הילדה השישית במשפחה.  חונכתי בגנים שבנתיבות. לאחר הגנים עברתי לבית הספר היסודי ממלכתי דתי, לאחר מכן למדתי שנתיים בחדרה ושנתיים בחיפה. למדתי ספרות וחזרתי לנתיבות לבית הורי, אחרי שסיימתי את הלימודים. עבדתי שנתיים במספרה ובגיל 17 הכרתי את סבא, בעלי, הכרנו במספרה. הכרתי את סבא כשהוא היה חייל בזמן שהייתי עוד עובדת במספרה ובגיל 18 הייתי צריכה להתגייס.  סבא לא רצה שאתגייס והתחתנו. אני בת 19 ובעלי כבר סיים את הצבא ושירת בקבע הוא היה בן 21.

התחתנו, נולדו לנו שני ילדים, בת ובן, הגדולה בת 40 והקטן בן 37, שניהם כבר נשואים. יש לי 8 אחים, גרנו בבית עם 2 חדרים וסלון כשהבנים ישנו בחדר אחד והבנות בחדר אחר, וההורים שלי ישנו בסלון. שמותיהם: הגדולה שמחה נשואה לאלי יש לה ארבעה ילדים, כיום גרה בבת ים בת 70. אשר נשוי ליפה נולדו לו חמישה ילדים, לפני 6 שנים נפטר בגיל 63. יפה נשואה לציון נולדו לה ארבעה ילדים, כיום הם גרים באשקלון בת 66. שמעון נשוי נולדו לו חמישה ילדים וגרים בנתיבות בן 65. ברוריה נשואה ליצחק נולדו לה חמישה ילדים וגרים בנתיבות בת 62. שושי סבתא שלי, נשואה למיקי נולדו לה שני ילדים, גרים בנתיבות בת 58. אלי נשוי למיכל נולדו להם שלושה ילדים, גרים בחדרה בן 56. קולט נשואה לחיים נולדו להם ארבעה ילדים, גרים בנתיבות בת 54. כל האחים נשואים. לפני 37 שנה אבא של סבתא נפטר ואמא של סבתא המשיכה לגדל את הילדים היא הייתה המפרנסת היחידה עבדה בישיבת הנגב 50 שנה. לפני 8 שנים נפטרה.

כל שבת אנחנו הולכים לסבתא והיא מתקשרת אלינו לשאול מה אנחנו רוצים לאכול ובכללי היא מכינה כבש, דגים, מוח, סלטים, לחם בית, עוגות ועוגיות שסבתא מכינה. על הסלטים אחראי סבא שלי הוא מכין 18 סוגי סלטים וכל יום שישי אנחנו באים לאכול צהריים אצל סבתא. על הצהריים אחראי סבא הוא מטגן את השניצלים וחצילים עם פירורים וסבתא מתעסקת עם הבישולים לשבת ואז כל אחד שם לו מה שהוא רוצה. סבא שומר שבת וכל יום הוא הולך לבית הכנסת שליד ביתם. סבתא עובדת  בגן ילדים כעוזרת וסבא פנסיונר מהצבא וכיום הוא עובד כנהג מונית.

הזוית האישית

יהלי: נהננו להיות ביחד

מילון

סִפְרוּת
סִפְרוּת היא שם כולל ליצירות אמנות המובעות באמצעות מילים כתובות. הגדרה מצמצמת יותר קובעת שמדובר ביצירות אמנותיות המובעות בכתב

ציטוטים

”בגיל 18 הייתי צריכה להתגייס. סבא לא רצה והתחתנו. “

הקשר הרב דורי