מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של סבתא קרן שריד

סבתא קרן בסין
סבתא קרן כשהיא בצבא
זכרונות ילדות ותמונה שקיבלה סבתא

שם המשפחה של סבתא הוא שריד (שם נעורים:שטראוס). היא נולדה בתאריך 2.11.1950 בחיפה, כום היא חיה בתל אביב.

סבתא גדלה בחיפה, ההורים שלה עלו מגרמניה בשנת 1935. הם הכירו בארץ והתחתנו בשנת 1946. אבא שלה היה שוטר במשטרה הבריטית ואחר כך המשיך במשטרת ישראל אחרי קום המדינה. אימא שלה הייתה גננת. לשני ילדיה של סבתא קוראים שירה ושני.  סבתא למדה ראיית חשבון באוניברסיטה ובתפקידיה האחרונים ניהלה חברות.

סבתא בילדות

תמונה 1

סבתא למדה בבית הספר ליאו בק בחיפה. היא אהבה ללמוד היסטוריה, ואהבה מאוד לקרוא בילדותה. היא אהבה לשחק דמקה ונהגה לטייל בהר הכרמל ולקטוף פיטריות. בילדותה אהבה לאכול גבינה לבנה. סבתא זוכרת מבת המצווה שלה, שהייתה קבוצה של חמש בנות שאימא שלה הזמינה היות והיא לא רצתה מסיבה גדולה.

עוד סבתא זוכרת שהייתה חברה פעילה בתנועת הצופים, בקיץ הם היו נוסעים לקיבוצים לעזור בעבודות בשדה. את רשיון הנהיגה שלה קיבלה סבתא בחודש יוני 1976. בצבא שירתה סבתא בשירות קבע והייתה אחראית על קבוצת בנות שהדפיסו ממקור של מסמכים לצרכי הדרכה. סבתא הייתה בצבא שלוש שנים. היא זוכרת במסגרת השירות טיול בסיני במסגרתו הגיעו לגדה המזרחית של הנילוס.

סבתא וסבא התחתנו בתאריך 8.10.1972. הם הכירו בבסיס הדרכה ליד שכם. סבתא זוכרת שבחתונה התנגנה מוזיקה קלאסית בזמן האוכל, והדודים של מארה"ב הגיעו לחתונה.

נכס משפחתי

תמונה 2

סבתא קרן קיבלה את התמונה הזו מדוד שלה, שגר בארה"ב. אחרי שהוא נפטר היא הביאה את התמונה לארץ ובמשך הרבה שנים התמונה הייתה תלויה בבית בחיפה. לפני כמה שנים סבתא קרן נתנה לשירה, אימא שלי, את התמונה הזו, כדי שנשמור עליה ונהנה ממנה. מעולם לא הצלחנו להבין מי הצייר שצייר את התמונה… זו כנראה תשאר תעלומה.

הזוית האישית

סבתא: היה לי כיף לספר לאת כל הסיפורים ליאיר, נהניתי לחלוק איתו.

יאיר: נהניתי לעשות את סיפור התיעוד עם סבתא שלי, אני יודע עליה יותר פרטים עכשיו.

מילון

קרן (קארן)
טהורה, נקיה, צחה, לבנה, תמה.

ציטוטים

”אם לא תשקיע בחיים, תגמור בתור מחלק תה בבנק“

”מעולם לא הצלחנו להבין מי הצייר שצייר את התמונה שקיבלה סבתא, זו כנראה תשאר תעלומה“

הקשר הרב דורי