מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של סבתא קוליה

סבתא קוליה ואני בילדותי
סבתא קוליה בילדותה
סבתא גדלה בשכונת רחביה בירושלים

שמי זואי בודסקי, בחרתי להשתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי קוליה ולתעד את סיפורה.

סבתא שלי, קוליה, נולדה בירושלים בתאריך 31.3.1945. סבתא סיפרה לי שהיא גרה בעבר בשכונת רחביה שבירושלים. רחביה היא שכונה בירושלים, שנחשבה לשכונה מאוד יוקרתית, הרבה אנשי ציבור חשובים גרו בה ויש שם משרדים רבים של מוסדות הלאומיים "משרדי הסוכנות היהודית, הקרן הקיימת לישראל וקרן היסוד, היכל שלמה, בית הכנסת הגדול, שעל ידם הוקמו בנייני הגימנסיה העברית. במרכז השכונה ההיסטורית שוכן גם מתחם יד בן צבי, המשמר את המקום בו עמד בעבר צריף המגורים של הנשיא יצחק בן-צבי שלידו (בית ולירו) שכן משכן נשיאי ישראל עד שנת 1971. בשכונה בתי כנסת היסטוריים רבים בהם בית הכנסת ישורון, בית כנסת הנשיא ובית הכנסת חורב". (ויקיפדיה)

 סבתא קוליה בילדותה

תמונה 1

סבתא קוליה סיפרה לי שבילדותה היא מאוד אהבה לרכב על אופניים ולשחות. היא זוכרת חוויות בעיקר מתקופת הנערות. התחביב שלה היה לקרוא ספרים, בנוסף היא אהבה לשחק במשחקים כמו: מונופול וחמש אבנים. היא זוכרת אירוע מרגש מילדותה, זה היה יום חגיגי ומיוחד בו נסעה מירושלים לבקר את בנות הדודות שלה, שהן גרו בתל אביב.

סבתא שלי, קוליה למדה בתיכון בגימנסיה העברית שבירושלים. החוויה שלה מגיל ההתבגרות הוא בעיקר החיים החברתיים בשכונת רחביה.

עם סיום לימודיה, התגייסה לשירות הצבאי בצה"ל. בצבא סבתא הייתה פקידה של הקנ"א (קצין ניהול אש). היא שירתה בצבא שנתיים. את רוב החברות הכי טובות שלה, היא הכירה בתקופה זו של השירות הצבאי.

את רוני בודצסקי, סבא שלי ז"ל, הכירה סבתא קוליה דרך חברים משותפים. לאחר תקופת חברות הם התחתנו בשנת 1968. היא זוכרת את האירוע המשמח. החוויה העיקרית מהחתונה לדבריה של סבתא, היא שהחתונה הייתה בגינה הענקית של הוריה – זו הייתה חוויה משפחתית מדהימה!

הזוית האישית

זואי: היה לי מאוד כיף להשתתף בתכנית הקשר הב דורי, ללמוד על סבתא ועל העבר שלה.

מילון

קוליה
אופנתי

רחביה
רחביה היא שכונה בירושלים. היא משתרעת מדרום-מערב לרחוב קרן היסוד ולרחוב המלך ג'ורג', גובלת בשכונת נחלאות ושערי חסד מצפון, בשכונות טלביה וקריית שמואל מדרום, ובשכונת שערי חסד ממערב. על פי השנתון הסטטיסטי של מכון ירושלים למחקרי מדיניות ב-2016 התגוררו בשכונה (בצירוף תושבי קריית שמואל הסמוכה) 7,710 תושבים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”החתונה של סבתא וסבא ז"ל הייתה בגינה הענקית של הורי סבתא והייתה חוויה משפחתית מדהימה“

הקשר הרב דורי