מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא איריס מרגלית סוכנת ביטוח

אני עם סבתא איריס
אני עם סבתי בגיל 3
מילדות לבגרות

קוראים לי איריס מרגלית ואני סבתא של מאיה חודין המקסימה.

ההורים שלי שמואל וציפי לוין קראו לי בשם זה כי בזמן שנולדתי היתה פריחה של אירוסים בארץ.

נולדתי בתל אביב להורים שהם ילידי הארץ. אבא שלי נולד בטבריה והוא דור שלישי בארץ כשאימא שלו נולדה בארץ ואבא שלו הגיע מאוסטרליה ואימא שלי שתיבדל לחיים ארוכים נולדה בתל אביב כשאימא שלה הגיעה מפולין ואבא שלה הגיע מרוסיה.

בתחילה גרנו בת"א ואח"כ עברנו לגור בגבעתיים בבית גדול כשבבית התגוררו ההורים ואני ואחי הקטן ממני.

למדתי בגבעתיים בבית ספר יסודי מצדה ואחר כך בתיכון שמעון בן צבי. בבית הספר היתה לנו מסעדה שבה היתה מוגשת ארוחת צהריים והיינו עובדים בתורנות בהכנת האוכל לכל התלמידים. היינו משחקים בחוץ במשחקי כדור במיוחד מחניים, במשחקי תופסת והיינו בונים מחנה ועושים בו פיקניקים. מתקופת הילדות נשארתי בקשר עם מספר חברים. הייתי חברה בתנועת הצופים, אבל בזמנו אסור היה לרקוד ריקודים סלונים ובגלל שהלכתי למסיבות לא יכולתי להמשיך ולהיות בתנועה.

בתיכון היינו כיתה קטנה ומגובשת ולמדנו במגמה הריאלית. הבית שלנו היה תמיד פתוח והחברים שלי לכיתה אהבו לבוא ללמוד אצלי ולהכין יחד ארוחות.

לאחר סיום התיכון רציתי לשרת בצבא שירות מעניין ולכן עשיתי קורס קדם צבאי לשרטוט תעופתי ושרתי בחיל האויר.

את מויש בעלי סבא של מאיה המהממת הכרתי דרך אחיו אלי שלמד איתי כל השנים גם בתיכון. יצאנו הרבה שנים והתחתנו ולמעשה אנחנו כבר יוצאים 50 שנה ונשואים 47 שנים. לשמחתינו האושר הגדול שלנו הם ארבעת ילדינו: רתם, ניר, עמר ומור וששת נכדינו. מאיה המדהימה נולדה לאימא רתם ואבא יותם. אנחנו אוהבים להיות ביחד ולחגוג ביחד בכל הזדמנות. כולם כולם חוגגים אצלנו כל שנה את הפסח ואנחנו נוסעים ביחד לטיולים בארץ ובחו"ל. גם הבריתות של עמרי ונבו האחים של מאיה ובר המצווה של עמרי היה אצלנו בבית.

אני עדין עובדת כסוכנת ביטוח ומאד נהנת מהעבודה שבה יש קשר רציף עם אנשים. בנוסף, אני מאד אוהבת לעסוק באומנות למרות שכעת אין לי הרבה זמן. כשהייתי צעירה הדרכתי בבתי תלמיד אחה"צ ולימדתי אומנות. אני גם מנגנת בפסנתר ואוהבת לטפח את הגינה.

כמובן שאני אוהבת לבלות עם הנכדים, לפנק אותם ולהנות איתם.

המסר למאיה האהובה כמו אמרנו תמיד לילדים שלנו שכדאי להשקיע, ללמוד, להתמיד ולעשות הכל הכי טוב שהיא יכולה, הכי חשוב להיות אדם טוב, שעוזר, רואה ומכבד את האחר.

הזוית האישית

סבתא איריס: היה לי כיף של זמן איכות עם נכדתי האהובה מאיה.

מאיה: נהנתי לשמוע את סיפור חייה של סבתי איריס.

מילון

ברית מילה
ברית לבנים בגיל שמונה ימים

ציטוטים

”כדאי להשקיע , ללמוד, להתמיד ולעשות הכל הכי טוב שהיא יכולה“

הקשר הרב דורי