מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של מרים ששי

אני וסבתא שלי מתחבקות
סבתא וסבא שלי ביום חתונתם
מהלך החיים והדאגה לנכדים

שמי מרים ששי, נולדתי בתאריך 28.1.1952. קיבלתי את שמי על שם סבתא רבתא מצד אימא. נולדתי בארץ ישראל בחדרה, התגוררתי בגבעת אולגה. הוריי נולדו במרוקו, בשנת 1948 הוריי עלו יחד בנוער העובד והלומד יחד עם קבוצה גדולה שהיו ערבים זה לזה, בכל תהליך העלייה לארץ הייתה דאגה אחד לשני בכך שעזרו, תמכו, סחבו ודאגו, הייתה להם אג'נדה להגיע לארץ ישראל כולם ביחד: "כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם". אבא שלי עבד ברכבת ואימא שלי עבדה בקופת חולים כעובדת ניקיון.

הכרתי את בעלי חיים בשנת 1975 בפברואר בשכונה באולגה. התאהבנו ויצאנו, תוך שלושה חודשים הוא הציע לי נישואים. אני התבלבלתי לגמרי והסכמתי, התחתנו באולמי חדרה. עשינו חינה מפוארת וחתונה מפוארת, יצאנו לירח דבש בנהריה במלון קרלטון לשבוע ימים.

סבתא וסבא ביום נישואיהם

תמונה 1

 

שנה אחרי ירח הדבש נולד בני בכורי ניר, כיום הוא עובד כסמנכ"ל חברת תרופות ואשתו לירון מרצה באוניברסיטת תל אביב. יש להם שלושה ילדים: עומרי, עילי ועידו.

שנתיים אחרי שניר נולד נולדה ריקי. כיום היא עובדת כגננת ובעלה מאיר עובד כספק שיניים, יש להם ארבעה ילדים: הבכורה ליאן, אליס, אוריין, שלמה שי. שמונה שנים לאחר שריקי נולדה חן נולדה וכיום חן עובדת בבנק ובעלה רפי עובד גם בבנק. יש להם שלושה ילדים: יולי, עומר ודניאל. אני ובעלי דואגים "לאסוף" את כל בני משפחתנו – הילדים, החתנים, הכלה והנכדים כדי לחגוג את חגי ישראל כהלכתם: "ושמחת בחגך והיית אך שמח".

בילדותי למדתי בבית ספר אמישב. בתיכון למדתי בית ספר מקצועי לתפירה. הייתה לי ילדות נפלאה, הייתי חניכה בנוער העובד והלומד, היו מוציאים אותנו לטיולים, הצגות, סרטים ועוד. הייתי משחקת בתופסת, מחבואים, מחניים, קליעה למטרה ועוד. היו לי הרבה חברים מבית הספר ממועדון הנוער העובד והלומד ותמיד היינו משחקים ביחד ונהנים. הייתה לי חברת ילדות, היא עלתה ממרוקו בשנת 1962 והיא הייתה כמו אחותי. לימדתי אותה לדבר עברית, עזרתי לה להתאקלם מכיוון שהם היו חדשים בארץ.

יש לי הרבה תחביבים, ולדוגמה אחד מהם שאני עושה הרבה בזמני הפנוי הוא להתנדב בקופות חולים שלוש פעמיים בשבוע במשך שלוש שעות. אני אוהבת לבשל בשביל המשפחה שלי, אוהבת לראות טלוויזיה וסדרות טורקיות, כשהילדים שלי בחופשה אז אני באה לשמור על הנכדים שלי ואני נהנית לבשל להם, לפנק אותם, לשחק איתם, לדבר איתם – כל אחד לפי הגיל שלו.

בתאריך 1.2.2019 אחרי 32 שנות עבודה יצאתי לגמלאות ועכשיו אני נהנית מזמני הפנוי ודואגת לבית ולמשפחה שלי, טסה לחו"ל לחופשות ועקב הקורונה אני הולכת לחופשות בארץ עם בעלי.

הזוית האישית

סבתא מרים: נהנתי לבלות זמן איכות עם הנכדה שלי ולספר לה על חיי.

הנכדה המתעדת אליס: נהניתי ללמוד על סבתא שלי ולבלות איתה זמן איכות.

מילון

ערבים - ערבות הדדית
ערבות הדדית היא אחריות של הקהילה כלפי כל אחד מחבריה, ושל כל אחד מחברי הקהילה כלפי הכלל. ביהדות נקבע על ידי חז"ל כלל מוסרי והלכתי לציון ערבות הדדית - כל ישראל ערבים זה לזה. משמעותו המקורית היא כי כל יהודי נושא באחריות על קיום המצוות של חברו. בעת החדשה רווח הביטוי במשמעות שונה, שלפיה כל יהודי אחראי על שלומו ורווחתו של חברו. (ויקיפדיה)

אג'נדה
מילה שפירושה סדר יום, לוח זמנים, תוכנית, סעיף המפרט סדרת פעולות וזמנן, סדרת אירועים מפורטים עם ציון זמנם, סדרת אירועים מתוכננים, לוח פעילויות לפי סדר הזמן, אך משמשת את דוברי העברית הישראלית (בעקבות Political agenda באנגלית) לתיאור סדר היום הציבורי שאדם או קבוצה מעוניינים לקדם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ושמחת בחגך והיית אך שמח“

”כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם“

הקשר הרב דורי