מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של יעל צבי

סבתא בטיול שלנו לרומניה
סבתא בגרמניה מצביעה על שמות מהמשפחה שלה
אופק מראיין את סבתו

שמי אופק, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את סבתי יעל, אימא של אבי. סבתי נולדה בתאריך 14.4.1944 בעיר פתח תקווה. הוריה הגיעו מגרמניה ושמותיהם גד וברכה בולדס. היא האחות הבכורה לשתי אחיות: נאווה ועדנה.

עד גיל שנתיים גדלה ברמתיים ואז עברה לנוף ים שבהרצליה. היא גדלה בבית בן שלושה חדרים, למדה בתיכון רגיל בשם שלווה בתל אביב ועדיין נמצאת היום בקשר עם חברותיה חיותה וסולמית. בילדותה אהבה לשחק חמש אבנים, מחניים, קפיצות חמור, גולות, ולטפס על עצים.

כשנולדה, להוריה היו חברים שלבנם קראו יאיר, אז הם חיפשו שם שיש בו את האותיות י' ו ע', כי בזמנו עם העברית שידעו האות ע' נשמעה להם כמו האות א' וכך נבחר השם יעל. אבא של סבתא, גד, עלה לישראל לפני השואה ועבד בחקלאות. אימא שלה, ברכה, עלתה לארץ אחרי שהייתה בשואה והייתה עקרת בית. הם הכירו והתחתנו בארץ ישראל.

בצבא, סבתי שירתה בחיל האוויר, בחיפה ובתל אביב. אחרי הצבא הלכה ללמוד הנהלת חשבונות. בסיום הלימודים המורה שלה הזמין אותה לעבוד איתו במשרד. המשרד היה במוסך רכב ושם היא הכירה את סבי ויקטור שהיה מכונאי רכב ועבד בתחום במשך 50 שנה.

המאכלים האהובים על סבתי הם סטייק, קבב, פרגיות, אורז אדום ומרק עוף. אני בעיקר אוהב שהיא מכינה לי מרק עוף וקוסקוס. היום סבתי בת 78 ויש לה עשרה נכדים ואני השביעי מביניהם.

הזוית האישית

אופק הנכד המתעד: היה כיף ללמוד יותר על סבתי, נהניתי מתכנית הקשר הרב דורי.

סבתא, אני מאחל לך חיים בריאים עד 120.

מילון

יָעֵל אֵשֶׁת חֶבֶר הַקֵּינִי
יָעֵל אֵשֶׁת חֶבֶר הַקֵּינִי היא דמות מקראית, המוזכרת בספר שופטים פרק ד' כמי שהרגה את סיסרא כאשר נלחם בדבורה הנביאה וברק בן אבינעם, וכן כשופטת בישראל. יעל הייתה אשת חבר משבט הקיני, שהיו צאצאי חובב בן רעואל חותן משה, ונחשבו מאז כשבט מקורב לעם ישראל. אך יש הסוברים כי אין הכוונה שהיא הייתה אשתו של איש בשם חבר, אלא שהייתה שייכת לשבט בשם "חבר הקיני" (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בסיום הלימודים המורה של סבתא הזמין אותה לעבוד איתו במשרד. המשרד היה במוסך רכב ושם היא הכירה את סבא“

הקשר הרב דורי