מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של גאיה

אני וסבתא גאיה מצתלמות ביחד בגינה של הבית שלי
סבתא גאיה בחול בשלג
סבתא גאיה

אבא שלי נולד בתל אביב. הוא היה יותר חבר מאבא בשבילי. הוא הכיר את אמא במצרים כשנסע לעבוד בעבודה של הדוד שלו. אמא הגיעה למצרים מדרום אפריקה, היא עבדה כמתרגמת בעבודה של דוד של אבא. הם הכירו, התחתנו ובאו חזרה לתל אביב. אני נולדתי ואחרי זה אחותי קירין. היה לנו כיף שם אבל אז תל אביב הייתה אחרת מהיום. היא הייתה עיר שכמעט כולם הכירו את כולם. בגיל 10 היה לי כלב קטן בשם פולי.

בבית ספר היסודי למדתי בבית ספר דוגמה ובתיכון הייתי בגימנסיה הרצליה ובשני המקומות היה לי מאוד כיף.מכיתה ג הייתי בצופים ביחד עם כל החברות שלי עד כיתה י״א. הדרכתי ויצאתי לכל מחנות העבודה.

במהלך חיי, עבדתי חודשיים במשרד ביטוח אבל לא אהבתי את זה. אחר כך עבדתי חמש שנים במשרד התיירות. אני דיברתי אנגלית וגם ידעתי כמה מילים בצרפתית ולכן חשבו שם שאני ממש טובה בזה. זאת בגלל שהם לא ידעו כלום בצרפתית. דיברתי עם התיירים גם בצרפתית, ובסוף למדתי גם צרפתית בעיקר מהם.

עזבתי את העבודה כשבני נולד ושמו היה אילן. לאחר מכן התחלתי לעבוד בסרטים כמפיקה וכמלבישה. שיחקתי גם תפקידים, בסרטים וגם בטלוויזיה. בטלוויזיה הייתי ״דוגמנית אופנה״. כשבתי נולדה החלטתי שאני לא רוצה להיות שחקנית אז הפקתי סרטים. חלק מהדברים האלה עשיתי עם אליעזר בעלי. אחרי שהוא נפטר התעסקתי בעיקר בסרטי תדמית ובסוף גם עשיתי סרט עלילתי אחד שמאוד לא אהבתי אותו. היום אני מלמדת בכל העולם ומרצה על תרבויות עתיקות ועל חוכמה עתיקה של הקדמונים.

היו לי שני טיולים משמעותיים לחו”ל. הראשון היה לדרום אפריקה ושם ראינו חיות ומקומות יפים מאוד, והטיול השני היה למצרים, שם ראיתי הרבה כתובות על קירות עתיקים וזה היה מאוד מעניין.

אהבתי בילדותי את השירים שהיינו שרים בכל פעולה בצופים וחלקם היו שירי ארץ ישראל. אני שומרת קשר עם כל החברים מהצופים, אנחנו נפגשים ביחד כל שבוע, וגם יש לי שתי חברות שאחת מהן אני חברה שלה מאז שאני בת שנה והיינו באותו גן ואותה כיתה עד התיכון. כל חודש עד היום אנחנו נפגשות. והשנייה חברה טובה שלי מכיתה א׳.

הזווית האישית

סיפורה של גאיה תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בביה״ס ״דרך הילד״ ברמת השרון

מילון

סרט תדמית
סרט קצר המיועד לפרסם חברה או בית עסק מסוים

ציטוטים

”אני מרצה במקומות רבים ומרתקים בעולם“

הקשר הרב דורי