מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור הקמת בית הספר הקהילתי "אלחריזי"

סבא יוסי והנכדה שירה בטיול למוזיאון אנו
סבא יוסי וסבתא נורית ביום חתונתם
סבא יוסי בר נתן על יוזמה קהילתית יוצאת דופן

שמי יוסף בר נתן, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי שירה, במסגרתה אנו מעלים סיפור אל מאגר המורשת של התכנית. אספר לכם את סיפורו של ייסוד בית הספר הקהילתי אלחריזי-יחדיו, שהיום הוא מובן מאליו.

הרקע: אי שם בשנות השמונים של המאה שעברה, המדינה הייתה במיתון ובמשבר כלכלי עקב כך קוצצו תקציבי החינון והתלמידים למדו רק ארבע שעות ביום. בתקופה זו למדו שלושת ילדיי, אפרת, מיכל ודותן – שהוא אביה של שירה בר נתן.

מטרות: בצוק העיתים, יזמתי הבאת הפרוייקט, בית הספר הקהילתי הראשון בתל אביב ששימש כפיילוט, במטרה להעשיר את התלמידים בתכנים ובחוגים רבים שיפורטו בהמשך, כמו גם לפתוח את בית הספר לטובת הקהילה העוטפת אותו

אופן: ייסדתי מועצה ציבורית מהורים מתנדבים ואנשי רוח מהסביבה ואנוכי שימשתי כיו"ר המועצה, במסגרתה הוקמו וועדות: וועדת תכנים, ועדת כספים ותקציב, ועדת אירועים, תכנון והתאמת הפרוייקט, העדפות של חוגים וכן הוקמו:

1.    קונסרבטוריון פרטני לתלמידים שנחשפו ואומנו לנגן

2.    מקהלת מבוגרים

3.    מקהלת ילדים שהשתתפה בהצגת יוסף וכותנת הפסים בתיאטרון הקאמרי

4.    מועדון הסרט הטוב כל יום שישי להנאת תושבי השכונה שהתקייים באולם הספורט

5.    שעת סיפור

6.    טיולי משפחות בעיקר בסופי שבוע שגיבשו את הקהילה

7.    פעמיים בשנה בפורים משלוח מנות ובט"ו בשבט עציץ שהובא על ילדי בית הספר לקשישי השכונה

8.    אירוע קולקטיבי בבית הכנסת לבנות המצווה

9.    חוגי קרמיקה לילדים ולמבוגרים

10.   חוגי מחשב

11.   חוגי ספורט שכללו בין היתר נבחרת בנות בכדורסל שהשתתפה בליגת הכדורסל של מועדון מכבי תל אביב (בתי אפרת הייתה קפטן נבחרת הנערות)

תקצוב: תקציב שאושר על ידי וועדת התקציב לכל החוגים והאירועים גוייס משלושה מקורות: זרם הג'וינט, עיריית תל אביב והורי בית הספר. מעבר להורים ולמשפחות היקרות שתרמו מזמנם וממרצם להצלחת הפרוייקט, אבקש להעלות על נס את רצונם הטוב והסיוע ושיתוף הפעולה שקיבלתי מ: 1. מנהלת בית הספר דאז הגברת אילה שיחור ז"ל 2.מנהלת משרד החינוך לשעבר ד"ר יעל פוזנר ז"ל  3. אחרונה חביבה – סגנית המנהלת חנה אפרת, שתיבדל לחיים ארוכים.

הזוית האישית

שירה הנכדה המתעדת: נהניתי מאוד מהחוויה עם סבי ולמדתי הרבה עליו ועל פועלו.

מילון

קונסרבטוריון
קונסרבטוריון הוא מוסד ללימודי מוזיקה, כולל אקדמיה למוזיקה. בישראל המשמעות המקובלת היא מסגרות חינוך בלתי פורמלי, המיועדות לילדים ובני נוער, שמקיימות את הלימודים בשעות אחר הצהריים ולעיתים משולבות במתנ"סים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בצוק העיתים, יזמתי הבאת הפרוייקט - בית הספר הקהילתי הראשון בתל אביב ששימש כפיילוט, במטרה להעשיר את התלמידים“

הקשר הרב דורי