מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה לישראל של דוד שושן

תמונה יחד עם בתי
בגיל 13 בכותל בבר המצווה
דוד עולה ממרוקו לישראל

שמי הוא דוד שושן, נולדתי בשנת 1968 במרוקו בעיר קזבלנקה. השם דוד הגיע מסבי (אבא מצד אבא), קראו לו דוד, הוא נפטר בזמן מלחמת העולם השנייה בשנת 1942 בזמן שהאמריקאים הגנו על מרוקו מפני פלישה נאצית. שם אבי היה יוסף שושן, אשר נולד בשנת 1935 בקזבלנקה, ושם אמי היה סילביה שושן אשר נולדה בשנת 1946 גם היא בקזבלנקה.

עליתי בקיץ 1975 ממרוקו באונייה למרסיי שבצרפת ושהיתי שם במשך כמה ימים. ממרסיי הפלגתי באונייה יחד עם כל משפחתי ארצה לנמל חיפה ומשם לקחנו מונית לנתניה.

למדתי בבית הספר "ביאליק" אשר בנתניה בגיל 7 בכיתה ב'. בבית הספר היה אולפן לעולים חדשים ולמדתי שם עברית בשעות אחר הצהרים. שנה לאחר מכן עברתי לבית הספר "יונתן" אשר נמצא גם הוא בנתניה ולמדתי שם מכיתה ג' עד ח'. בתקופת התיכון שהיתי בבית הספר "אורט לייבוביץ" שבנתניה מכיתה ט' עד כיתה י"ב ולמדתי שם במגמת חשמל.

במהלך השנים בגיל 32 בסוף שנות ה-2000 התחתנתי עם אישה ששמה שרי והבאתי לאחר פחות משנה ילד לעולם יחד איתה בשם גיא ובשנת 2003 התגרשנו. בשנת 2004 הכרתי אישה ששמה עופרה, ובשנת 2005 אני נישאתי בשנית לה, בספטמבר 2006 הבאתי ילדה לעולם ששמה סיון, ובדצמבר 2009 הבאתי את ילדתי הקטנה לעולם, עדן.

אני בעל תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה מאוניברסיטת "קונקורדיה" אשר במונטריאול שבקנדה, ולאחר שסיימתי את התואר חזרתי ארצה כתושב חוזר והתחלתי לעבוד בחברת הייטק כמהנדס חומרה. לאחר שש שנים בפיתוח עברתי לחברת הפצת רכיבי אלקטרוניקה בינלאומית בתחום החומרה והמכירות כמהנדס בכיר עד היום.

מאלבום התמונות

תמונה 1

העיסוק שלי כיום הוא עבודה בחברת הייטק כמהנדס אלקטרוניקה בכיר עם קרוב ל-24 שנות ניסיון בפיתוח חומרה. התחביבים שלי הם דיג בים בעזרת חכות ונגינה בפסנתר.

הגשמת החלום שלי היא הילדים שלי (ילד ראשון מנישואים ראשונים שמסיים צבא בעוד כחצי שנה, ומנישואים שניים – כיום ילדה בכיתה י' שמצליחה בלימודים, וילדתי הקטנה בכיתה ז' שמראיינת אותי כעת ועוסקת בספורט ובבישול).

הזוית האישית

עדן: נהניתי מאוד לראיין את אבא והכרתי דברים שלא ידעתי עליהם לפני כן, לדוגמא – מה מקור השם של אבא ואני חושבת שזאת תוכנית מאוד נחמדה ומקרבת משפחה.

דוד: גם אני נהניתי מאוד להתראיין ולספר סיפורים וחוויות מחיי בעבר וכיום ושמחתי שעדן שמעה קצת סיפורים ונהנתה.

מילון

קונקורדיה
אוניברסיטת קונקורדיה (באנגלית: Concordia University) היא אוניברסיטה ציבורית במונטריאול שבמדינת קוויבק בקנדה. האוניברסיטה היא אחת משלוש האוניברסיטאות בעיר ששפת ההוראה בהן היא אנגלית. האוניברסיטה מוכרת כאחת האוניברסיטאות המפיקות את המספר הרב ביותר של מנהלים בחברות המדורגות בFortune 500. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבי נפטר בזמן מלחמת העולם השנייה בשנת 1942 בזמן שהאמריקאים הגנו על מרוקו מפני פלישה נאצית“

הקשר הרב דורי