מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה והלידה של סבא דוד

אני וסבא
סבא בילדותו
איך סבא דוד עלה לארץ ישראל מתוניס

הורי עלו מתוניס בשנת 1948, מכיוון שאבי היה ציוני ורצה לעלות לארץ ישראל. בשל עלייה רבה של יהודים, רבים נאלצו לשהות במחנות עלייה עד שיכלו לעלות לארץ.

הורי שהו במחנה דוד (שמי דוד, נקרא ע"ש מחנה דוד, בו הורי שהו לפני עלייתם לישראל). במחנה דוד היו אלפי יהודים שחיכו והמתינו לאניה שתעלה אותם לארץ.

כשהגיע תורם של הורי לעלות לאניה, האחראים באניה ובשלטונות צרפת לא אפשרו את עלייתם בשל ההיריון המתקדם של אמי, מכיוון שתלאות הדרך היו יכולים להרע ולהזיק להולדת התינוק.

הורי נאלצו לחזור למחנה דוד, ואבי מצא עבודה בסוכנות היהודית. הוא עבד כשנה ואז ב- 23/10/1950 נולדתי בשעה טובה, ולאחר המתנה של כחצי שנה עלינו לארץ ישראל, לאניה בה עלינו, קראו מולדת.

כאן בארץ השלטונות החליטו שנעבור לבאר שבע על מנת שנגור ונחייה שם. לחברי שנולד באחד המחנות בצרפת קראו גם ע"ש המחנה, קראו לו ארנס.

הזוית האישית

סבא דוד: לי היה מאוד כיף לשבת עם יהלי ולספר לו סיפורים על החיים שלי מהילדות ועד עכשיו. אני מרגיש שהקשר שלנו התחזק מכיוון שסיפרתי לו את כל הסיפורים האלו ואני מאחל לו שיצטיין בכל מה שהוא יעשה. יהלי:  אני חושב שלשמוע את כל הסיפורים מסבא היה מאוד מעניין, אבל הייתה טיפה הרגשה שלוחצים עליך לעשות את זה ושזה חובה למרות שזה לא משהו שמעניין כל אחד, אבל לי היה כיף. אני רוצה לאחל לסבא שלי שיחיה עוד חיים ארוכים ושתמיד יהיה סבא טוב כמו שהוא.

מילון

תלאות
מצב או מאורע קשה ומייסר, בעיה גדולה, צרה

ציטוטים

”הורי נאלצו לחזור למחנה דוד ואבי מצא עבודה בסוכנות, הוא עבד כשנה ואז ב-23/10/1950 נולדתי, ולאחר המתנה עלינו לארץ ישראל “

הקשר הרב דורי