מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

העלייה וההתיישבות של סבתא אסתר וסבא מאיר ביישוב עלי

סבתא בילדותה
סבא וסבתא עם נכדתם חיה
ליבי התמלא ברגשות חזקים מעוררי פחד מהלא נודע. ומצד שני אושר, התרגשות ושמחה רבה.

שמי אסתר סימה ואני סבתא של חיה קטי,

ברצוני לספר את סיפור העלייה לארץ ישראל שלי ושל בעלי מאיר סימה.

נולדתי בצרפת בעיר ניס בשנת 1964 להוריי משפחת מגידיש. עליתי לארץ בשנת 1998.

עד לשנת 1998גרנו בצרפת, והיו לנו חיים טובים, אבל לא אהבנו את האווירה, שיצרו הערבים המוסלמים, שהיגרו לצרפת ומילאו אותה. היה לנו זוג חברים טובים בשם קטי ויהודה. והם שכנעו אותנו לעלות לארץ ישראל.

ההכנות לעלייה לארץ

במשך שנה התכוננו לעליה לארץ. התחלנו לארוז את כל החפצים. קיר של קרטונים וארגזים מילא את חדר השינה שלנו. היה עלינו גם להכין מקום מגורים בארץ ישראל, היו לנו כבר ארבעה ילדים, והיינו צריכים לדאוג להם לבית מסודר בארץ ולמוסדות חינוך מתאימים. סוף סוף הגיע יום העלייה. הייתי אז בת 34.

מצד אחד, מילאו את ליבי רגשות חזקים מעוררי פחד מהלא נודע. ומצד שני אושר, התרגשות ושמחה רבה על כך, שאנו עוזבים מאחור את כל הערבים של צרפת ועולים לארץ הקודש.

הנסיעה במטוס הייתה באווירה טובה של התרגשות רבה, כי כל הנוסעים במטוס היו עולים חדשים.

ההתיישבות ביישוב עלי

הגענו לארץ לישוב עלי. עֵלִי היא התנחלות ויישוב קהילתי בהרי בנימין. שם גרנו בבית גדול, והיינו מאד מאושרים להיות במקום, שמסביבנו כולם יהודים.

לא היה קל בכלל. היו קשיי הסתגלות. הקושי העיקרי היה ללמוד שפה חדשה. ולהסתדר תקופה ארוכה עם תושבי הארץ בלי יכולות לתקשר בצורה סבירה. התושבים בישוב היו מצד אחד נעימים, בגלל הקשרים הטובים שהיו לנו עם אנשי היישוב, וכמובן בל נישכח, את חברינו הטובים קטי ויהודה שהיו בשבילינו כמו משפחה, אבל, מצד שני היה  קושי  לצאת מהישוב לכל מקום בארץ, לא הייתה תחבורה ציבורית מסודרת, והיישוב היה מבודד.

המעבר לבית שמש

בסופו של דבר עברנו לבית שמש. היינו בין המשפחות הראשונות בקהילת חב"ד בבית שמש. חברינו הטובים קטי ויהודה אמנם, לא עברו אתנו לבית שמש. אבל, לא רק שהקשרים ביננו לא התנתקו, אלא הם אף התחזקו. כשילדנו גדלו, שידכנו את בננו יעקב עם בתם של קטי ויהודה, רבקה.

ומאז הפכנו למשפחה ממש. ומהזוג היקר הזה נולדה נכדתנו האהובה, חיה קטי סימה.

אני חושבת, שהדור הצעיר יוכל ללמוד מהסיפור שלנו מעט על אהבת ארץ ישראל, והיכולות להתמודד עם קשיים ולהתגבר עליהם.

הזוית האישית

סבתא אסתר: אני חושבת, שהדור הצעיר יוכל ללמוד מהסיפור שלנו מעט על אהבת ארץ ישראל, והיכולות להתמודד עם קשיים ולהתגבר עליהם.

מילון

הישוב עלי
עֵלִי היא התנחלות ויישוב קהילתי בהרי בנימין והיישוב הצפוני ביותר במועצה האזורית מטה בנימין. היישוב שוכן סמוך לכביש 60 דרומית-מזרחית לאריאל. עלי הוקם בשנת 1984 כיישוב מרכזי בגוש שילה, וכיום הוא הגדול ביישובי הגוש. היישוב קרוי על שמו של עלי הכהן ששימש במשכן שילה המזוהה באתר הסמוך ליישוב (תל שילה).

ציטוטים

”כל מי, שחביבה ארץ ישראל עליו ומקבל עליה את הקשיים באהבה, זוכה לראות אותה בבניינה.“

הקשר הרב דורי