מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור המנהיגות של סבא נח שגיא

אני וסבא לפני שבע שנים
סבא שלי עם חברים ללחימה במלחמת יום כיפור
על הקשיים בהנהגה

שלום, אני נח שגיא, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי, נועם. נולדתי בארגנטינה בשנת 1943 בעיר בואנוס איירוס, עליתי לארץ בשנת 1957.

את המנהיגות בחיי אני התחלתי כאשר מאוד התחברתי למפקד בטירונות שלי. כאשר קודמתי בצבא הפכתי למפקד בצנחנים. "חטיבה 35 היא חטיבת צנחנים סדירה בצה"ל, הכפופה לעוצבת האש ומהווה חלק מחיל הרגלים והצנחנים. בראש החטיבה עומד קצין בדרגת אלוף-משנה. מפקד החטיבה הנוכחי הוא אל"ם יואב ברונר. חטיבת הצנחנים היא חטיבה התנדבותית בצה"ל ומוגדרת כחטיבה מוצנחת, מוטסת ורכובה. החטיבה מתניידת על גבי האמרים וכלי רכב מיוחדים אחרים. יכולות אלו משפיעות על המקום והאופן בו יופעלו כוחות החטיבה בפעילות מבצעית ובמלחמה. בנוסף, לחטיבה יכולת החפה." (ויקיפדיה). לאחר שיצאתי לפנסיה החלטנו אני וחבריי מהצבא להקים קבוצת וואטסאפ ולקיים מפגש פעמיים בשנה. לאחר המפגש הראשון נהיינו חברים טובים אף יותר.

בגיל 35 יצאתי לשליחות בדרום אמריקה ושם פגשתי את יצחק רבין. הוא היה המנהיג אשר אני הערצתי, אירחתי אותו בדרום אמריקה והתקרבתי עוד יותר ליצחק רבין, ראיתו בכך זכות.

אחרי הצבא הקמתי משפחה של חמישה ילדים. במהלך השנים הייתי מורה ולאחר קידום גם הייתי מנהל בית ספר עמקים תבור. בגיל 48-50, בהיותי מנהל, היה לי קשה מקצועית כי היו עימותים שהורידו לי ולכל הצוות שלי את המוטיבציה לעבוד. המשכתי להיות מנהל בסוף וזה היה לטובתי, על אף הקשיים. אחת מהסיבות בגללן אהבתי להיות מנהל, זה שאנשים הלכו אחריי וגם להיות מנהל בכללי זו חוויה מעצימה, כך שנהניתי מאוד.

הזוית האישית

נועם הנכד המתעד: למדתי במסגרת התכנית הרבה דברים חדשים גם על החיים, ובעיקר על סבי.

מילון

טירונות
טירונות היא תקופת החניכה הראשונה של החיילים בצבא ההגנה לישראל, שמטרתה להכשירם לקראת שירותם הצבאי. בתום הטירונות נערך בדרך-כלל טקס השבעה, בו נשבעים החיילים אמונים לצה"ל טרם תחילת ביצוע תפקידם הצבאי או תחילתה של ההכשרה המיועדת להם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מאוד התחברתי למפקד בטירונות שלי וכאשר קודמתי בצב,א הפכתי למפקד בצנחנים“

הקשר הרב דורי