מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור החיים של סבי דניאל שוקרון

הקשר הרב דורי
הקשר הרב דורי
החיים בקריית אתא, והשירות ביחידת הנ"מ של חיל האויר

שמי דניאל שוקרון. נולדתי בשנת 1949, בג'לפה כפר שבאלג'יריה מדינה בצפון אפריקה.

לאמי קראו שושנה שוקרון ז"ל היא נפטרה בגיל שבעים וארבע. לאבי קראו משה שוקרון ז"ל הוא נפטר בגיל שבעים ואחת .

הכרתי את אשתי אליאן שוקרון בגיל שתיים עשרה, כי היינו שכנים, וגרנו באותו הבלוק. לימים הפכנו לזוג, והתחתנתי איתה בגיל עשרים ושלוש, ואנחנו החברים הכי טובים כבר חמישים ותשע שנה.

בהמשך נולדו לי ארבע בנות: קתרין, נטלי, ניקול ועדי. יש לי שניים עשר נכדים: אדר, שירי, רוני, עומר, רואי, ירדן, נועם, עמית, אורי, מאורי, הראל ודור. (לפי סדר הגילאים במשפחה)

אחרי שהתחתנתי עם אשתי עברנו לגור בקריית אתא ואנו גרים בה עד היום.

קריית אתא היא עיר במחוז חיפה בישראל, והגדולה בערים המרכיבות את אזור הקריות. היא הוקמה בשנת 1925 והוכרזה כעיר בשנת 1969. יעקב פרץ הוא ראש העירייה מאז 1996. קריית אתא הוקמה בשנת 1925, על ידי חברת "עבודת ישראל", כמושבה בשם "כפר עטא" – על שמו של כפר האריסים הערבי "כופרתא", שאדמותיו נקנו מן האפנדי, בעל הקרקעות הערבי. בשנת 1965 הוחלט על איחודה עם המועצה המקומית קריית בנימין הסמוכה והיישוב המאוחד נקרא "קריית אתא". בשנת 1969 הוכרזה קריית אתא כעיר.

התחביבים שלי הם: לראות ספורט ולעזור לאשתי במטלות הבית.

בשירותי הצבאי שירתי ביחידת נ"מ-נגד מטוסים.

נ"מ הם ראשי התיבות של המונח "נגד מטוסים" הבא לציין את היחידות ואת אמצעי הלחימה שמטרתם היא הגנה אווירית ("מטרייה אווירית") ויירוט כלי טיס של האויב, לרבות מסוקים, מטוסי קרב וכלי טיס בלתי מאוישים. המונח מתייחס כמעט תמיד ליחידות ומערכות קרקעיות שתפקידם להפיל כלי טיס, ולא לכלי טיס שבעצמם מפילים כלי טיס של האויב בקרבות אוויר, כגון מטוסי קרב ועליונות אווירית שמשגרים טילי אוויר-אוויר. במובן הרחב, נ"מ כולל הן סוללות תותחים אוטומטיים נגד מטוסים והן סוללות טילי קרקע-אוויר שמשתמשות בטילים מונחים על מנת להפיל כלי טיס. במובן הצר יותר, המונח "סוללת נ"מ" מתייחס למערכות קניות (תותחים אוטומטיים ומקלעים), ואילו למערכות רקטיות/טיליות קוראים "סוללת טק"א" (טק"א = טיל קרקע-אוויר).

כשעליתי לארץ היה לי קשה להשתלב מפני שידעתי רק ערבית וצרפתית. לאחר שהתחלתי ללמוד בבית הספר ורכשתי חברים, התחלתי לדבר בעברית ולהבין את השפה. מה שעזר לי מאוד בהתאקלמות בארץ.

הזווית האישית

עמית: לי היה ממש כיף לעשות את הקשר הרב דורי עם סבא שלי, והיה מעניין לשמוע את הסיפור שלו, כי עכשיו אני יודע יותר על העבר שלו.

מילון

ג'לפה
כפר באלג'יריה מדינה בצפון אפריקה.

ציטוטים

”הכרתי את אשתי אליאן שוקרון בגיל שתיים עשרה, כי היינו שכנים, וגרנו באותו הבלוק. לימים הפכנו לזוג, והתחתנתי איתה בגיל עשרים ושלוש, ואנחנו החברים הכי טובים כבר חמישים ותשע שנה“

הקשר הרב דורי