מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אהבה

אני וסבא
אני וסבא בבית התפוצות
הסיפור מספר על ההיכרות התאהבות והצעת נישואין של סבא וסבתא.

אני וסבתא הכרנו בשנת 1963.
סבתא באה לבקר בתור חיילת בבסיס חיל האוויר ששם שירתי, ולקחתי אותה לטיסה במסוק. התאהבתי בה, סבתא הייתה בחורה מאוד יפה, נעימה וחכמה ומצאתי ביחד עם סבתא שפה משותפת .
אחריי שנתיים הצעתי לסבתא נישואין. שמחתי מאוד שהיא הסכימה ושאני כבר לא יהיה רווק לנצח!
 
לקח לנו לתכנן את החתונה חודשיים, זה היה קשה כי היה צריך להוציא הזמנות , לארגן את האולם ולקנות בגדים לחתן ולכלה.  אחרי ששלחנו הזמנות התרגשתי מאוד שקיבלתי מברק ממפקד חיל האוויר שאיחל לנו מזל טוב. לא צפוי לקבל מכתב כזה כי לא כל אחד מקבל. אך לצערי במכתב היה כתוב שהוא לא יכול להגיע לחתונה..
 
התרגשתי לפני החתונה כי זה מרגש מאוד וגם מלחיץ להיות חתן בחתונה כי יש הרבה אורחים וזה טקס יהודי חשוב לפי מסורת ואני זוכה לעבור אותו. אך קצת חששתי מהחתונה כי רציתי שהחתונה תעבור יפה, שהאורחים והמשפחה משני הצדדים יהיו מרוצים וגם שהכלה תהיה מרוצה.
החתונה נערכה באולם שמחות, היינו צריכים להגיע בסביבות שעה שבע בערב לעמוד ולקבל את כל האורחים ואחרי זה לשבת עם הרב. שם  נערכה הכתובה. קיבלתי הסבר איך החופה תערך. אחרי זה הגיע החופה ומיד אחרי החופה הגישו לאורחים אוכל שולחנות , לסיום היתה מסיבת ריקודים כל החתונה הסתיימה בסביבות שתיים עשרה בלילה. מה שאהבתי במיוחד הם  האורחים האוכל והמוסיקה כי בלי כל הדברים הללו החתונה לא הייתה עומדת ומתקיימת.
לדעתי חתונה זה דבר חשוב, מפני שזה צעד לפני הקמת משפחה נכדים ונכדות וזה גם טקס חשוב שהופך לחוויה שלא שוכחים אף פעם.
 
העשרה:
חתונה – חתונה היא הכינוי של טקס הכניסה בברית הנישואים. טקס זה נערך בצורות שונות בתרבויות ובדתות שונות, וגם במסגרת תרבות מסוימת מתקיימות דרכים מגוונות לעריכתו. בני הזוג הנישאים, מכונים "חתן" ו"כלה", ובתום הטקס הם נקראים "בעל" ו"אישה" , וקיימת ביניהם זיקה המעוגנת בחוק. המדינה מחייבת את קיומו של טקס מחייב על מנת לאפשר את שינוי המעמד האישי מרווקים לנשואים. בחברות שמרניות . (ויקיפדיה)
 
מורה מובילת תכנית עינת רויטור
תשעו   2016

מילון

מברק
מכתב אלקטרוני שעבר באמצעות הטלפון.

ציטוטים

”"חשובות התכונות של האדם"“

הקשר הרב דורי