מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אהבה שנרקם בלהקת המחול

סבא לידיה וסבא אבי עם גילי הנכדה
לידיה ואבי ביום חתונתם
סיפור ההיכרות של סבתא וסבא

שמי לידיה, נולדתי בקזבלנקה שבמרוקו להורים: פאני ושרל בן עזרא, בתאריך 27.4.1955, הייתי הבת השביעית מתוך 8 ילדים. גדלתי במשפחה מאושרת עם אבא מנהל חשבונות ואמא שגדלה ילדים בבית באהבה. הורי היו פטריוטים אשר פעלו למען עליה לארץ ישראל, ובשנת 1956 במסגרת עליית הנוער של השומר הצעיר, שלחו את שני אחיי הגדולים לבדם באנייה לארץ ישראל. בתקופה שאחיי היו בארץ ישראל, קרו במשפחתי שני אירועים במרוקו: הראשון, נולד לי אח נוסף, דניאל, והאירוע השני והטראומטי היה שנפטרה לי אחות כתוצאה ממחלה. כשנה אחרי פטירתה, עלתה משפחתי ארצה.

בהגעתנו לארץ ישראל, הופנינו לעיר קריית גת, ומיד השתלבתי בבית ספר בכיתה א' למרות שלא ידעתי את השפה, הקליטה בסביבה החדשה הייתה מצוינת ואני זוכרת שמיד צברתי חברות ולמדתי במהירות את השפה העברית, ואף תוך שנתיים, נבחרתי להיות נציגה במועצת התלמידים ופעילה חברתית בבית הספר.

אני וסבא גדלנו בקריית גת. כשהגענו לכיתה ט' שובצנו לאותה הכיתה, אבל עדיין לא הכרנו אחד את השנייה. מכיתה ד'-ח' רקדתי בלהקת המחול של בית הספר ובכיתה ט' כשהגעתי לתיכון, בגיל 14, הצטרפתי ללהקה העירונית של קריית גת. ללהקת המחול, במקביל, הצטרף גם סבא אבי. כשהמדריך בקש שנתחלק לזוגות, סבא עמד מולי, הסתכלנו אחד על השנייה והוא סימן לי להצטרף אליו. מאז היינו זוג בלהקה, עם הזמן נעשינו חברים.

במהלך התיכון דרכנו נפרדנו, והתחברו בשנית, כששובצנו לאותו בסיס בחיל האוויר, שם סבא היה מכונאי מסוקים בטייסת, שהייתה ממוקמת מתחת למגדל הפיקוח בו, אני שרתי בתור מטאורולוגית. שם דרכנו המשותפת התחדשה, והפעם לתמיד. בחופשת השחרור של סבא נשאנו. כמובן שעד היום אני ממשיכה ואוהבת לרקוד ריקודי עם. כיום יש לנו 3 ילדים ו- 8 נכדים אהובים. גילי היא הנכדה ה-3 שלנו, שנים רבות הייתה נסיכה/ נכדה יחידה, (יתר הנכדים הם בנים) עד שלפני 3 שנים נולדה נסיכה נוספת למשפחה.

תמונה 1
לידיה ואבי עם המשפחה המורחבת – ילדים ונכדים

הזוית האישית

לידיה: תכנית הקשר הרב דורי חשובה ביותר, ובמהלכה הרגשנו בחזוק הקשר שלנו עם גילי נכדתנו, וקרבה גדולה. שמחנו לקחת חלק בתכנית זו ומחכים לשנים הבאות, בהן יגיע נכדנו הנוסף סהר, לגיל בו נוכל לעבור גם אתו, את התהליך. תודה על הזכות ! גילי הנכדה: היה לי כיף גדול לבלות עם סבתא וסבא בפעילות הקשר הרב דורי. למדתי פרטים על סבא וסבתא שלא ידעתי לפני, ואני שמחה על כך. שמחתי שהגיעו אלי לבית הספר וביליתי איתם כל פעם כמה שעות יחד. תודה רבה!

מילון

עליית הנוער
עליית הנוער הייתה תנועה ציונית שהוקמה בגרמניה, במטרה להעלות צעירים יהודים לארץ ישראל, ולהכשיר אותם לעבודה חקלאית. בשנות ה-50, נפתחה תכנית של עליית הנוער בקזבלנקה, ונערכו לקליטת ילדים בארץ. זו הייתה תחילת עלית יהודי מרוקו בשנות ה-50.

ציטוטים

”סבא עמד מולי, הסתכלנו אחד על השנייה והוא סימן לי להצטרף אליו. מאז היינו זוג בלהקה, עם הזמן נעשינו חברים.“

הקשר הרב דורי