מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורם של סבא יוסי וסבתא רחלי

תמונה משותפת עם חברה וסבא
תמונה משותפת עם סבא
החיים בצפת

שמי יוסי מזרחי נולדתי ב1955 בצפת

כיום אני נשוי לרחל, אבא למורן אילן שמואל ונועה. הורי זיכרונם לברכה מאיר ואביבה מזרחיה.

בפרעות תרפ"ט פרעו הערבים בצפת ורצחו את דודי רפאל ז"ל בהיותו בן שבע שנים בלבד, בידיה של סבתי אדל ז"ל שנפצעה גם היא במתחם הסארייה בצפת. הפרעות בצפת בוצע על ידי ערבים מוסלמים, תושבי העיר צפת והסביבה, ביהודי העיר ביום חמישי, כ"ג באב תרפ"ט, 29 באוגוסט 1929, כחלק ממאורעות תרפ"ט. (ויקיפדיה)

ילדותי

נולדתי בצפת למשפחה שעלתה לארץ מפרס, לפני מאה ושמונים שנה. במשך כמה דורות המשפחה עסקה ביצור גבינות. אני אח בכור ולי עוד שלושה אחים אח ושתי אחיות. למדתי בבית ספר יסודי ממלכתי א' בצפת. בתקופת ילדותנו לא היו עדיין מחשבים וטלפונים כמו היום, שיחקנו במשחקי כדור : כדורגל ,סטנגה ,עמודו ,מחניים ועוד שיחקנו גם עם גולות (בלורות) גוגואים וקרוב לקיר.

השירות בחיל האויר

לאחר מכן עברתי ללמוד בבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה. בח"א 21 – המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר והחלל הוא בית הספר, המכללה הטכנולוגית ובסיס ההדרכה של המערך הטכני של חיל האוויר, אשר כפוף למפקד חיל האוויר. ייעודו של הבסיס הוא הדרכה, הכשרה, חינוך ופיתוח תלמידים, חניכים, טירונים, נגדים וקצינים למקצועות המערך הטכני של חיל האוויר, כגון טכנאים והנדסאים. (ויקיפדיה).

מלחמת יום הכיפורים

לאחר גמר לימודי בבית הספר של חיל האוויר, התגייסתי לחיל האוויר, שירתי בבסיס רמת דוד בתפקיד מנוען (מתחזק מנועי סילון) ולאחר חמישה חודשים פרצה מלחמת יום כיפור, מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות נגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים, שנתמכו על ידי חילות משלוח מארצות ערב, בעיקר מעיראק ומירדן. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. (ויקיפדיה). זו היתה מלחמה קשה עם נפגעים רבים, שבה חיל האוויר איבד הרבה מטוסים וטייסים כמובן. בזמן שרותי הבסיס הותקף בטילים מסוריה, שפגעו במבני מגורים וגרמו לנפגעים .שירתי שלוש שנים ועוד שנה בקבע. ולאחר מכן עוד שנים רבות של שירות מילואים.

הזווית האישית

בת שחר: הייתי רוצה להגיד שהיה כיף בכל הפעילות והייתי רוצה לעשות את זה שוב.

מילון

בלורות
גולות

ציטוטים

”נולדתי בצפת למשפחה שעלתה לארץ מפרס, לפני מאה ושמונים שנה. במשך כמה דורות המשפחה עסקה ביצור גבינות.“

הקשר הרב דורי