מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורם של מרים ואשר

אשר ומרים ביחד
אשר ומרים בחתונתם
סיפורם של מרים ואשר

מרים נולדה בבית חולים סורוקה בתאריך 14/11/1961 גדלה במושב גילת ובכיתה י במסיבת פורים שהייתה במושב גילת הכירה את אשר שהיה חייל בצנחנים בסוף המסיבה ניגש אליה אשר וביקש ממנה חברות.

אשר סיים צבא, מרים סיימה את הלימודים, ובתאריך 1/9/1981 התחתנו השניים והביאו לעולם שישה ילדים. הם התגוררו באופקים במהלך 12 שנים, ובשנת 1994 עברו להתגורר במושב מבועים. אשר עבד בתור נהג משאית ומרים ניהלה את מכולת מבועים במשך 10 שנים.

בחודש אוגוסט בשנת 2020 התנפחה לאשר הרגל. במשך חצי שנה עבר בבירורים מרופא לרופא עד שהתגלתה מחלת הסרטן אצל אשר באגן, וסוג נוסף של סרטן אלים במיוחד בלבלב.

רופא משפחה קרא לאשר להסביר לו את מצבו הבריאותי ושסרטן הלבלב אלים ויש להתחיל סדרת טיפולים כימותרפיים, ובהמשך עליו לעבור ניתוח לכריתת זנב לבלב.

אשר היה המום ולא האמין שהסרטן תקף אותו. אשר עבר את הניתוח ביוני 2021, ומכאן החלה ההתדרדרות במצבו. מאדם פעיל וסוס עבודה הפך לחולה מאוד ותלותי. מרים הפכה להיות המטפלת הצמודה שלו ולא עזבה אותו לרגע.

במאי 2022 חלה התדרדרות נוספת במצבו. אשר נכנס לניתוח חירום. הרופא יצא באמצע הניתוח והודיע שהוא מצטער ואין מה לעשות ושנשארו לו כחודשיים לחיות. אשר הגיע למחלקה בבית החולים סורוקה וצוות רפואי, פסיכולוגית ועובדת סוציאלית ביקשו לקרוא לכל הילדים לפרידה.

מרים מספרת: "יצאנו מבית החולים ולמזלנו היו לנו חודשיים להיות עם אשר, לצלם וידאו ותמונות ולצבור עוד זכרונות ממנו."

ב- 11/7/2022 אשר הלך לעולמו ומרים נשארה להתמודד עם השכול, ופרידה מאדם שאתה מאז גיל 15, מעל 45 שנים של זוגיות.

מרים מספרת שבחיה היומיומיים מאוד קשה בלעדיו.

בימי שישי, מרים, הילדים והנכדים מנפחים בלונים ורושמים על הבלונים את הרגשות, הולכים לבית העלמין מדברים עם אשר ולבסוף מעיפים את הבלונים לשמיים.

מרים אומרת שהיא מקווה שהוא במקום טוב ושישמור עליהם מאוחדים ומלוכדים.

ת.נ.צ.ב.ה

הזוית האישית

היה מעניין לשמוע את נקודת מבט של מרים לגבי הסיפור.

מילון

מבועים
מַבּוּעִים הוא יישוב קהילתי בנגב הצפוני, מצפון-מזרח לעיר נתיבות וצפונית לעיר רהט, בתחום המועצה האזורית מרחבים. הוא הוקם בשנת 1958 כמרכז כפרי המספק שירותים למושבי האזור[3]. בעקבות גלי העלייה בשנות ה-90, קלט היישוב עולים רבים וכן ילידי הארץ מבני היישובים הסמוכים. יושב ראש הוועד המקומי הוא שאול חביב, ומתגוררים בו כ-285 משפחות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בימי שישי, מרים, הילדים והנכדים מנפחים בלונים ורושמים על הבלונים את הרגשות, הולכים לבית העלמין מדברים עם אשר ולבסוף מעיפים את הבלונים לשמיים.“

הקשר הרב דורי