מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורי סבא אבי לב אור

אני וסבא אלי
סבא אלי בצעירותו
סיפור חייו של סבי אבי לב אור

שמי אבי לב אור, נולדתי בשנת 1952 בבית החולים חדרה וגרנו בנתניה בשיכון החיילים בסביבה של בתים פרטיים. את הגן העברתי בגן תמר ולאחר מכן בית הספר היסודי בארי. גם לגן וגם לבית הספר היינו הולכים ברגל כל יום.

לאחר סיום בית היסודי (עד כיתה ח') עברתי לבית הספר התיכון אורט נתניה. משך הלימודים היו ארבע שנים וסיימתי לימודים בשנת 1970.

בינואר 1971 התגייסתי לצה"ל לחייל האוויר במסגרת קורס הטייס. השירות במסגרת קורס הטייס ערך כשנתיים ואחרי שנתיים הודחתי מהקורס את המשך השירות עשיתי במסגרת חייל האוויר. את מסגרת המילואים שרתי בחייל התותחנים לאחר שעשו לי הסבה לטכנאי צריח.

לאחר שהשתחררתי מהצבא בחודש אפריל 74 התחתנתי עם אסתי. בהמשך נולדו לנו שלושה ילדים: הילה, זוהר ועומרי והיום יש לנו שמונה נכדים והתשיעי בדרך.

גרנו בהתחלה בחולון, לאחר מכן ניסינו להתקבל ליישוב שנקרא נואבה בסיני לא קיבלו אותנו ליישוב מאחר ולא היו לנו ילדים עדיין. בהמשך גרנו בעיר ערד שם עבדתי באחד המפעלים באזור כעבור שנה חזרנו למרכז וגרנו ביישוב בית יצחק ליד נתניה.

בתקופה זו עבדתי כמרכז גן ירק של המושב כפר ידידיה היה לי טרקטור ואיתו יצאתי לעבודה במקביל התחלתי את לימודי השמאות בתל אביב בשנת 76 התחלתי לעבוד כשמאי בחברת ביטוח מנורה. בשנת 85 הפכתי להיות עצמאי ופתחתי משרד בתל אביב.

בשנת 89 קנינו בית בנירית ועברנו לגור בו, מאז ועד היום אנו גרים בנירית ונהנים מכל רגע.

בשנת 2004 קיבלתי רישיון לשייט ומאז זה הוא התחביב העיקרי שלי. בשנת 2008 רכשנו יאכטה ונהנים לשוט בה עד היום, לחופי הים בארץ וגם לקפריסין ושכנותיה.

כיום נהנה מהמשפחה שלנו, 17 נפשות, מטיולים בארץ ובחו"ל, משייט ועוד פעילויות.

הזוית האישית

 טומי: היה לי מאוד מיוחד לחוות את המסע עם סבא. העובדה שבן הדוד שלי היה איתי הפך את זה למעניין עוד יותר, וזו הייתה חוויה משפחתית ומלמדת

מילון

שיכון חיילים
שכונה בנתניה. בעבר שימשה לחיילים משוחררים בצבא הבריטי

ציטוטים

”כיום נהנה מהמשפחה שלנו, 17 נפשות, מטיולים בארץ ובחו"ל, משייט ועוד פעילויות.“

הקשר הרב דורי