מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הנכדים הם הסוכריות של החיים

סבתא עליזה ואורין בפעילות חנוכה בתכנית
ירושלים טיול עם סבא כשהיינו עוד חברים
זה הסיפורי הילדות של סבתא עליזה סנדו

אני עליזה סנדו סבתא של אורין, אני משתתפת איתה בתכנית הקשר הרב דורי.

נולדתי בישראל בשנת 1942. עוד לפני קום המדינה. זכור לי שהצביעו באום על  הקמת מדינת ישראל. באו הרבה שכנים לשמוע רדיו מתחת לבניין של ביתנו לא היה לכל אחד רדיו. כשהכריזו על הקמתה, אני זוכרת את השמחה של האנשים ויחד עם השמחה הרבה אני זוכרת גם את הימים הקשים של אזעקות והבומים ממפגזות של מלחמת העצמאות.

גרתי בתל אביב, בשכונת שבזי. חיים מאוד צנועים לא היה הרבה אוכל, זו הייתה תקופת הצנע בארץ. למדתי בבית ספר "השחר".

אני זוכרת מילדותי את תקופת המנדט הבריטי. החיילים הבריטים שהיו עוברים מתחת לחלון ביתנו ולא הורשו לנו לרדת. היה עוצר כמעט כל יום. אחרי שהכריזו על הקמת המדינה, הבריטים לאט לאט עזבו וחזרו לאנגליה ואז התחילה מלחמת העצמאות עם הערבים. היו ימים קשים עם המון אזעקות ומלא בומים.

לאחר תקופה מסוימת בה נמשכה המלחמה, היגיעו ימים רגועים יותר, לנו כילדים. כילדים חיינו די טוב יחסית לתקופה ההיא. היו הרבה משחקים ברחוב עם ילדים בשכונה: כדורגל, מחניים, כדורעף, גולות, חמש אבנים, קלאס, גוגואים ועוד…

זכור לי את היום הראשון בגן, אימא לקחה אותי לגן וכשהסתיים יום הלימודים האימהות באו לקחת את הילדים ואני נבהלתי וחשבתי שאותי לא יבאו לקחת. יצאתי מהשער בלי שהגננת הרגישה, והלכתי בפחד לכיוון הבית כמה שזכרתי את הדרך, חציתי כבישים וכשהגעתי הביתה אימא נבהלה וקראה: "איך הגעתי לבד?"

תמונה זו בצעירותי, בירושלים כשיצאתי לטיול עם סבא בתקופה שהיינו חברים

תמונה 1

לאט לאט, הכל התפתח בשכונה ובמדינה. כעבור שנים התחלתי לעבוד בבנק לאומי. התחלתי לעבוד בגיל 16 עד שפרשתי לגמלאות ואז התחילו להגיע הסוכריות של החיים "הנכדים"

ובניהם אורין היקרה.🌹 יש לי שלושה בנים ושלוש כלות ותשעה נכדים שהם חיי

תמונה 2

כיום אני נהנית בשעות הפנאי שלי, רואה הצגות סרטים הולכת לטיולים נופשונים שומעת הרצאות נפגשת עם חברות הרבה עם המשפחה המורחבת אחים, אחיות.

הזוית האישית

סבתא עליזה: המפגשים עם אורין בבית הספר בסביבה שלה נתן לי אושר. אני מודה לאלוקים על האושר שנתן לי את הנכדה אורין ושאר הנכדים.

הנכדה אורין: אני ממש אוהבת את סבתא עליזה ואני ממש אוהבת אותה מאוד מאוד וכל הזמן היא מפנקת אותי ונותנת לי דברים. והמפגשים פה יותר מחזקים את הקשר.

מילון

עוצר
איסור יציאה הסגר- סגר

גוגואים
גוֹגוֹאִים הם גלעיני פרי המשמש, המשמשים למשחקי ילדים. משמעות המילה עַ'ג'וּ בערבית היא גלעין. הגוגואים קשיחים ועמידים, ניתן להפרידם מן הפרי בקלות ללא שיירי ציפה שתרקיב על פניהם, ולכן הם מתאימים למשחקים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני מודה לאלוקים כל יום מחדש על הזכות שנתן לי את הנכדה אורין ושאר הנכדים“

”הנכדים הם הסוכריות של החיים“

הקשר הרב דורי