מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפוריו של סבא מהילדות

טיול בחול המועד פסח עם סבא שלי.
סבא בכיתה ה בבית ספר פיקא.
חייו של סבא בארץ אחרי העלייה

סבא עזרא הוא סבא שלי מצד אמא שלי. שם משפחתו הוא צדקה. הוא נולדת בשלישי בינואר 1948, בעיראק בעיר בגדד להוריו אשר גם מארץ מוצא עיראק.

סיפור העלייה של סבא

ההורים של סבא עלו במבצע עזרא ונחמיה. במבצע היהודים וויתרו על רכושם שם ועל האזרחות העיראקית. הם הגיעו לארץ למחנה עלייה ליד חיפה ומשם המשפחה התפצלה בארץ. כשסבא היה בן שלוש, ההוריו הגיעו למעברה בשם עמישב ליד פתח תקווה. שם גרו בהתחלה באוהל ואחר כך עברו לצריף ואחרי שש שנים עברו לגור בפתח תקווה.

סבא גדל בפתח תקווה מכיתה א, עד ח הוא למד בבית ספר פיקא והייתה לו אותה מחנכת כל השנים.

סבא בילדותו בבית הספר

תמונה 1

היו להם 50 ילדים בכיתה ובכל השכבה היו להם שלוש כיתות וכולם הכירו את כולם. סבא שומר קשר עם חלקם עד היום. בכיתה היו לו ילדים עם בתים מאוד עשירים וגם מבתים עניים וכולם השתלבו אחד עם השני. המשחקים שבהם הם שיחקו היו בנויים מהמון משחקי כדור ובעיקר כדורגל. היו להם שערים קטנים במגרש כדורסל ובמסיבות כמו ל"ג בעומר או בימי הולדת הם היו רוקדים במעגל בן לוקח בת ושרים בן לוקח בת.

בבתים כשהיו מבקרים היו משחקים משחקי קופסא והיה חוגי קולנוע ושחמט וכל שנה היה טיול שנתי וזה היה בין הטיולים היחידים שהם טיילו באותה שנה בגלל שלא היה להם רכבים.

הזוית האישית

עומר הנכד: נהניתי לעבוד ביחד עם סבא וללמוד על החיים בישראל אחרי העלייה אני מאחל סבא שיהיה בריא שתמיד ישתף בסיפורים ושימשיך לטייל איתי.

מילון

צורף
בעל מלאכה שמעבד מתכות ( זהב, כסף ופלטינה) לשם יצור תכשיטים לרוב.

ציטוטים

”במבצע היהודים וויתרו על רכושם שם ועל האזרחות העיראקית“

הקשר הרב דורי