מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלמה שגיא מספר על מנהיגות

אני וסבא שלי בערב יום שישי
סבא עם חברים לכיתה
מי היו המנהיגים שהשפיעו על סבא שלמה?

שלום, שמי שלמה, אני בן 72, גר באחוזת ברק. לבת שלי קוראים יעל ולנכד שלי קוראים אור והוא לומד בבית הספר שגיא.

במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בה השתתפתי עם נכדי אור, שוחחנו על נושא המנהיגות. לפי דעתי מנהיגים הם אנשים עקשנים שלא מוותרים על העקרונות שלהם עד שהם יתבצעו. חשוב לציין שלא כל המנהיגים הם הכי ישרים ועגולים, והם מוכנים לשקר עד שהדברים שהם רוצים יקרו.

אני חושב שמנהיג זה אדם שמצליח לשכנע קבוצה של אנשים שמוכנים ללכת אחריו באש ובמים. בדיוק נזכרתי שרציתי לספר שהמנהיגים שהשפיעו עלי הם מנחם בגין שהייתי שולח לו מכתבים, וחוץ מזה גם בן גוריון השפיע עליי לא פחות.

אחרי הקמת המדינה כולם בחרו בבן גוריון, ובזכות בגין התחלף השלטון לשלטון ימני שהוא בעד ארץ ישראל השלמה. אני בחרתי בבגין למרות שהוא פגע בקיבוצים. כשהייתי בקיבוץ שירתי בשייטת הצוללות והגנתי על המדינה לא פחות מהימנים, זה מה שרשמתי לו במכתבים. בקשר לבן גוריון – בן גוריון השפיע עלי בזכות האומץ שלו וגם כי הוא הקים את המדינה למרות שרוב מדינות הערב התנגדו ויצאו למלחמה.

העשרה: שייטת הצוללות

שייטת הצוללות, בכינויה הצבאי שייטת 7, היא יחידת לחימה עילית בחיל הים הישראלי, הפועלת בתחום התת-מימי ואחראית על הפעלת הצוללות שברשות החיל. היחידה הוקמה בשנת 1959 ומפקדה הראשון היה סגן-אלוף יוסף דרור. תפקידי היחידה – השמדת כלי שיט אויב, שליטה במבואות נמלים, פעילות איסוף מודיעין חשאית, וסיוע לכוחות נוספים בקרב. הצוללות מסדרת דולפין אותן מפעילה היחידה כיום הן צוללות קונבנציונליות מן המתקדמות בעולם. הצוללות מדגם זה הן אמצעי הלחימה המורכב והיקר ביותר בצה"ל.

השירות בצוות צוללת הוא התנדבותי, לאחר מבדקים וקורסי הכשרה ארוכים וכולל חתימה לשירות קבע. (ויקיפדיה)

הזוית האישית

אור הנכד המתעד: אני נהניתי מאוד לראיין את סבא שלי ולתעד את סיפורו, למדתי הרבה דברים חדשים.

מילון

דוד בן גוריון
דָּוִד בֶּן־גּוּרִיּוֹן (גְּרין) ‏(16 באוקטובר 1886, י"ז בתשרי תרמ"ז – 1 בדצמבר 1973, ו' בכסלו תשל"ד) היה ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. הוא הנהיג את מדינת ישראל כראש הממשלה וכשר הביטחון במשך עשר וחצי שנים עד 1963 (מלבד פסק זמן בן כשנתיים, בשנים 1953–1955). כראש הממשלה הראשון היה אחראי במידה רבה על עיצוב דמותה הדמוקרטית של ישראל, על אופי יחסי הגומלין בין מגזרים שונים בחברה הישראלית, ועל עיצוב מנגנוני הביצוע של רבים ממשרדי הממשלה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשאני הייתי בקיבוץ שירתי בשייטת הצוללות והגנתי על המדינה“

הקשר הרב דורי