מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של פאיז עבוד

תמונה של כל המשפחה עם סבא וסבתא
סבא שלי בחתונה שלו עם הוריו
החיים בארץ

שמי פאיז , בערבית הפירוש של המילה פאיז זה "מנצח" , אבא שלי העניק לי את השם , ושם משפחתי "עבוד" ולא ידוע הפירוש של המילה. נולדתי 3/7/1952 בגוש חלב ,ואני גר באותו מקום עד עכשיו . יש לי חמישה ילדים,  בן בכור וארבע בנות , ושבעה נכדים.

אני אוהב סדר ונקיון בבית וגם בעבודה , נאמן לעבודתי ומדייק בזמנים. אני אוהב לעשות קניות לפנק את הילדים והנכדים, אוהב את העבודה שלי , לעזור לזולת ולתרום לאנשים נזקקים. אני שונא שקר ואנשים שמבטיחים ולא עומדים במילה שלהם. אני אוהב לאכול חביתות, גבינות, ירקות ופירות .

גדלתי בבית קטן בחדר אחד ומשפחה גדולה . בילדותי שחקנו במשחקים פשוטים, שהיום לא קיימים ואין להם שמות בעברית . למדתי בבית הספר בכפר בשפה הערבית. החיים אז היו אחרים לגמרי מהיום. לא היה בכיתות חימום, וישבנו על ספסלים, לא היו כסאות כמו היום. לא השתמשנו בתיקים כמו היום, אמי תפרה לי תיק מבד.

ההורים שלי נולדו בכפר שאני נולדתי בו אבי "חנא" ואימי "אלמאזה" . הם חיו חיים פשוטים וגדלו על חקלאות שהייתה אז, וגם גידלו עזים ומהם עשו חלב גבינות ולאבנה.

עבדתי במפעל שהיה קיים בגוש חלב, דרכו הכרתי את אשתי שעבדה שם, דיברנו כמה חודשים ויצאנו ביחד, ואז החלטנו להתחתן. כנהוג שלחתי את ההורים שלי לבקש את ידה מהוריה. וקבענו את החתונה לתאריך 5/7/1980 וחגגנו באולם בצפת, אז קראו לו "אולמי ענבר".

פאיז ואשתו בחתונתם, 5.7.1980

תמונה 1

 

תמונה 2

תמונה 3

הזווית האישית

אמיר: כשהייתי עם סבא שלי במסגרת תוכנית הקשר הרב דורי וכתבתי את הסיפור שלו,למדתי דברים חדשים על היים שלו ואיך פגש את סבתא שלי, וזה היה מאוד מסקרן ומעניין.

מילון

גוש חלב
הכפר שלנו (גוש חלב ) נמצא על הר ויש לו נופים מרהיבים סביבו עצים של זית, ומטעי גפן ממולו ההר הגבוה במדינה הנקרא הר מירון (הגרמק) , הכפר מחולק לשתי דתות 70% נוצרים והשאר מוסלמים , החיים בכפר הם חיים שקטים ורגועים יותר טוב מהעיר בלי לחץ של תושבים ומכוניות , והחיים החברתיים יותר טובים בגלל שכולם מכירים אחד את השני משתתפים באירועים השונים ביחד.

חג השענין
הוא חג נוצרי החל ביום ראשון שלפני הפסחא. החג מציין את כניסתו של ישו לירושלים כמה ימים לפני הפסיון.

ציטוטים

”לא השתמשנו בתיקים כמו היום. אמי תפרה לי תיק מבד.“

”גדלנו בבית קטן בחדר אחד ומשפחה גדולה .“

הקשר הרב דורי