מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של ספר התורה

סבא וסבתא בירואדקר
ספר התורה שנתרם לעילוי נשמת חופית וליטל
לכבוד הכנסתו של ספר התורה נערך אירוע מרשים ומרגש

הנכדה שילת אפרים מתעדת את סיפורה של סבתא ירושה.

סבתא ירושה בירואדקר נולדה במומבאי, העיר הגדולה בהודו, בשנת 1963, להוריה משפחת פינקר.

השם של סבתא שלי הוא ירושה, כי סבא רבא שלי, אביה של סבתא, קרא לה על שם ירושלים עיר הקודש, המקום אליו שאף וחלם כל ימיו, לעלות ולחונן את אדמתה..

סבתא ירושה עלתה עם הוריה לארץ בשנת 1967, כשהייתה בגיל 3. עד לעלייתה לישראל, היא גרה בכפר יחד עם ההורים שלה, סבא וסבתא שלה וכל המשפחה המורחבת, דודים ודודות. הם חיו בבית משותף, כשלכל משפחה היה אזור מיוחד משלו.

השפה המדוברת בבית הייתה חצי עברית וחצי הודית.

סיפורו של ספר התורה

לסבתא ירושה נולדו שלוש בנות: חופית הגדולה, אלינור שתחי' הבינונית (אימא שלי) וליטל הקטנה. מתוכן סבתא שלי שכלה שתי בנות, את חופית וליטל. שתיהן חלו במחלת הסרטן בזמנים שונים. חופית נפטרה ראשונה, אני, שילת, לא הספקתי עדיין להכיר אותה. היא נפטרה בגיל צעיר מאוד, בערך בגיל 10­­-11. סבתא שלי רצתה מאוד לכתוב על שמה ספר תורה לעילוי נשמתה, אבל היא לא הצליחה לעשות זאת.

לא מזמן, לפני חמש שנים, ליטל הבת הצעירה חלתה ונפטרה. את ליטל אני זכיתי להכיר, כשהיא נפטרה אני הייתי בת 6. היה לנו קשר טוב ומיוחד.  אני תמיד הייתי משחקת אתה. והיא הייתה קונה לי הרבה, הרבה מתנות.

חופית וליטל ז"ל

תמונה 1

לאחר מכן, סבתא שלי אימצה בן, שהוא ילד מיוחד, שמו יצחק מתן – כיום הוא בן 23.

המשפחה כולה לקחה את דבר פטירת הבנות מאוד קשה, ובמיוחד, אני, סבא וסבתא שלי. ואז, לעילוי נשמת שתיהן, החליטו סבא וסבתא שלי לכתוב ספר תורה ולהכניס את ספר התורה ב"בית חב"ד" באשקלון.

ספר התורה לעילוי נשמת הבנות

תמונה 2

סבא וסבתא כל כך שמחו ש"בית חב"ד" הסכימו לקבל את הספר. כל שבת ספר התורה יוצא לציבור המתפללים, וכולם שומעים ממנו את קריאת התורה מפי הקורא את פרשת השבוע השבועית. הספר הוא ספר תורה מיוחד. הציבור מאוד שמח לקבל אותו לבית חב"ד.

לכבוד הכנסתו של ספר התורה נערך אירוע מרשים ומרגש, המון אנשים ליוו את ספר התורה בתהלוכה ססגונית, בשירים ובריקודים בליווי ותזמורת ואבוקות של אש  ברחובות העיר אשקלון עד למקומו בארון הקודש , שם נערכה סעודת מצווה ברוב עם.

תמונה 3

הזוית האישית

שילת הנכדה המתעדת: תודה רבה לך, סבתא. אני מאחלת לך את כל הטוב שבעולם.

מילון

הכנסת ספר תורה
הכנסת ספר תורה היא טקס שבו מכניסים לבית כנסת ספר תורה חדש שהסתיימה כתיבתו או ספר שהגיע מבית כנסת אחר. טקס ההכנסה חגיגי, ובמקרה של ספר חדש תחילתו בכתיבה חגיגית של האותיות האחרונות בביתו של תורם הספר, והמשכו בתהלוכה מלווה בשירה ובריקודים מביתו של התורם אל בית הכנסת.

בית חב"ד
בית חב"ד הוא מרכז אזורי של חסידות חב"ד המנוהל על ידי שליח חב"ד המקומי. מטרת בתי חב"ד לעזור ולתמוך ביהודים בתחומים מגוונים, בעיקר בענייני יהדות. בתי חב"ד הראשונים הוקמו ב־1950. כ־6000 בתי חב"ד פועלים בכ־1000 ערים השוכנות בכמאה מדינות בעולם כ-1002 מתוכם פועלים בישראל.

ציטוטים

”בעז"ה, שנזכה במהרה בימינו, תיכף ממש בביאת משיח צדקנו, אמן ואמן“

הקשר הרב דורי