מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבי מאיר ביטון

אני וסבי בביתו
סבא שלי בצעירותו, בחתונה של הוריי
הקשר החזק שלי ושל סבא

סבי מאיר ביטון נולד בשנת 1953 בקאסר אל כביר שבמרוקו. אל-קסר אל-כביר  היא עיר בצפון מערב מרוקו, כ 160 ק"מ מהעיר רבט, 32 ק"מ מהעיר לראצ'ה 110 ק"מ מהעיר טנג'יר. אוכלוסיית אל-קסר אל-כביר מונה 132,380 תושבים.  משמעות שם העיר היא "הטירה הגדולה". העיר שוכנת בקרבת נהר לוכוס באחד האזורים החקלאיים הפוריים ביותר במרוקו. אזור זה מספק כמעט 20% מתצרוכת הסוכר במרוקו. ערים ועיירות קרובות כוללים את לראצ'ה ושפשאוון. (ויקיפדיה)

כשגדל עלה עם כל משפחתו לארץ ישראל והתיישבו בצפון הארץ. סבי מאוד אהב בילדותו לשחק כדורגל ולטייל באזור ובעיקר בואדי עמוד ובואדי חמרה. נַחַל עַמּוּד הוא נחל באזור הגליל העליון הנשפך אל הכנרת. זהו הגבוה שבנחלי הארץ המושכים מים כל ימות השנה. (ויקיפדיה).

בפגישתנו אני אוהב לשמוע ממנו סיפורים מילדותו, ומהמשחקים שהיו בזמנו ואיך נראו החיים בתקופתו. רוב הזמן הם בילו במשחקי שכונה: תופסת, מחבואים, קלאס, חבל וגומי, שכללו הרבה ריצות ויצירתיות – בימי החורף הקרים התכנסו בבית עם משחקי קופסא. הכל היה הרבה יותר פשוט, צנוע וגם זול. זה מחזיר אותו אחורה אל זיכרונות נוסטלגיים ומתוקים, ואולי גם מעניק לכם על הדרך כמה רעיונות איך להוציא את הנכדים מהמסכים.

הסיפורים של סבא שלי, מצחיקים ומעניינים, והם מלמדים על ההבדלים הגדולים בין החיים של אז ושל היום. סבא שלי אוהד מכבי תל אביב, אנו נוהגים לצפות יחד, במשחקי כדורגל יחד עם דודניי. מכבי תל אביב הוא מועדון כדורגל ישראלי מהעיר תל אביב, הנמנה עם מועדוני הכדורגל הוותיקים והמובילים בישראל ומשחק בליגת העל ובליגה האירופית. המועדון הוקם בשנת 1906, ומאז 2009 הוא בבעלות המיליארדר היהודי-קנדי מיטשל גולדהאר. המועדון חבר מן המניין בארגון המועדונים האירופיים ומנכ"לית הקבוצה שרון תמם מכהנת בדירקטוריון הארגון. זו הקבוצה המעוטרת ביותר בכדורגל הישראלי. הקבוצה מובילה את טבלת הקבוצות הזוכות באליפות המדינה עם 23 אליפויות ואת טבלת הזוכות בגביע המדינה עם 24 גביעים, מתוכם שבעה נלקחו בעונת דאבל (אליפות וגביע), ואחד בעונת טרבל (אליפות, גביע המדינה וגביע הטוטו). כמו כן, מובילה הקבוצה גם את טבלת הזוכות בגביע הטוטו לליגת העל, עם שבע זכיות. מכבי תל אביב גם זכתה פעמיים בגביע אסיה לקבוצות, והיא הקבוצה היחידה בישראל ששיחקה בליגה הראשונה בכל עונותיה ומעולם לא ירדה לליגות המשנה. (ויקיפדיה).

סבי אוהב שעושים לו מסאז' -עיסוי, והוא תמיד מבקש ממני ומדודני שנפנק אותו במסאז'. יש לי קשר מאוד חזק עם סבא, ואני מאוד אוהב לבוא לבית שלו , כדי לבקרו וגם כדי לפגוש את דודיי ודודניי.

הזווית האישית

עילאי: הקשר בין סבי לביני, הוא קשר נהדר בין סבא לנכד. אני מאוד מכבד ואוהב את סבי, וכך גם הוא אותי. אני מאחל לסבי אריכות ימים ובריאות טובה.

סבא מאיר: אני  מאחל לנכדי הצלחה בלימודים ולהיות מאושר ושמח.

מילון

אריכות ימים
חיים ארוכים ואיכותיים.

קסר אל כביר
אל-קסר אל-כביר היא עיר בצפון מערב מרוקו, כ 160 ק"מ מהעיר רבאט, 32 ק"מ מהעיר לראצ'ה 110 ק"מ מהעיר טנג'יר. בערבית, ארמון עצום. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”הסיפורים של סבא שלי מצחיקים ומעניינים, הם מלמדים על ההבדלים הגדולים בין החיים של אז ושל היום“

הקשר הרב דורי