מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבי היקר – בני חן

סבי לוחץ את ידו של יצחק רבין ז''ל .
אני וסבי לפני כעשר שנים בביתי הישן
ילדותו של סבי

שמי בני חן, נולדתי ב- 1960 בעיר נתניה.

ילדות

נולדתי בבית החולים "הלל יפה" שבחדרה, ילד שישי לאחר חמש אחיות ואח. את רוב היחס והעזרה בלימודים קיבלתי מאחותי הגדולה פנינה. גרנו בשכונת "דורה" בבית בן שלושה חדרים  ולכן לא הייתה פרטיות. ישנתי בילדותי במיטה אחת עם אחותי, עד שהתפנתה מיטה אחרת.

בשכונה היה מועדון חברתי, שבו בילינו רוב הזמן. לימים הפכתי למדריך "נוער רחוב". ביקרתי בבית כנסת לעיתים קרובות ובתקופה קצרה למדתי ב"חדר".

אני זוכר את גן "ניצה"  שבו הייתי שלוש שנים עד תחילת לימודי בבית הספר היסודי ממלכתי דתי "סיני". בתום לימודיי עברתי ללמוד בבית ספר תיכון " אורט יד ליבוביץ" שבנתניה.

בילדותי אהבתי לשחק כדורגל בשכונה עם החברים. לימים הצטרפתי לקבוצת "בית"ר נתניה". בנוסף אהבתי לשחות בבריכה העירונית ובעיקר בים. ותקופה קצרה אף למדתי לנגן בכלי נשיפה "קרן יער". בסוף הלימודים בתיכון הפלגתי באוניית לימודים "אתרוג" לארצות הברית. בנוסף ביקרתי בחו"ל בהרבה ארצות לצורך נופש.

צבא ומלחמות

בתור ילד חוויתי את המלחמות: "ששת הימים", ו"מלחמת יום כיפור", מכיוון שהייתי לפני גיוס במלחמת יום כיפור, התנדבתי להכין שוחות ושקי חול להגנה על אזרחים. התגייסתי לחיל הים ושירתי במשך עשרים וחמש שנה במספר בסיסים משארם – א-שייח ועד ראש הנקרה.

בילדותי אהבתי את הזמר אריק איינשטיין ואת להקת "כוורת", ואני עד היום זוכר ושר את השירים שלהם, בערבי מפגשים עם חברי ילדות.

את אשתי הדרה הכרתי בעת שירותי הצבאי בשארם- א-שייח ולאחר היכרות של שנתיים התחתנו. זה היה  בשנת 1979 כאשר הייתי בן עשרים ושלוש. החתונה נערכה בקריית ביאליק, ובשנת 1980 נולדה בתי הבכורה, אימא של רונה, אורטל, ואחריה שני הבנים צחי ודניאל.

לאחר סיום התיכון באורט "יד ליבוביץ" שבנתניה רכשתי תואר אקדמי במהלך שירותי הצבאי, והעיסוק העיקרי שלי היה בצבא קבע בחיל הים, שירתי בכל התפקידים: ממכונאי בספינת טילים, ועד למפקד מרכז טכנו לוגיסטי בדרגת רב סרן, לאחר פרישתי מהצבא עסקתי בתחום הבטיחות.

במהלך החיים נולדו לי בת ושני בנים, ויש לי מבתי שלושה נכדים, בן ושתי בנות. אחת מהן היא רונה. אני מבקר ומבלה עם הנכדים לעיתים קרובות מאוד. לפני שנה יצאתי לגמלאות ואני מעסיק את עצמי בספורט בעיקר בשחייה בים ובבריכה.

הזווית האישית

רונה:  היה לי כיף ומעניין מאוד, למדתי הרבה על העבר של סבי, וזה ריגש אותי מאוד.

בני: מאוד נהנתי להיפגש, להיזכר ולבלות עם רונה ושאר התלמידים. היה לי כיף.

מילון

מכונאי ספינת טילים
מכונאי ראשי הוא הסמכות המקצועית הבכירה ביותר בכלי השייט בכל הנוגע למערכות ההנעה, ההספקה החשמלית הציוד הטכני, ובכל המערכות הקשורות לבטיחות כלי השיט: בקרת נזקים, יציבות בקרת נוזלים – דלק, שמן וכו'. הוא מפקד על מחלקת המכונה ואחראי על שיגרה שוטפת ובטוחה של ההפלגה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”   בילדותי אהבתי את הזמר "אריק אינשטיין" ואת להקת "כוורת", ואני עד היום זוכר ושר את השירים שלהם, בערבי מפגשים עם חברי ילדות“

הקשר הרב דורי