מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבי אילן רותם

זה הקורקינט שבנה סבא אילן בכיתה ג-ד
אילן היוחסין של סבא אילן
מפתח תקווה לקיבוץ רשפים והתחנות שבדרך

סבי אילן רותם נולד ב 28.11.1948  סבתי בת עמי רותם נולדה ב-  19.7.1951

ההורים ילידי פולין טובה ואריה (ברחו מאירופה בין המלחמות.) לקיבוץ הסולל ליד פתח תקווה. הקיבוץ התפרק והם נשארו בפתח-תקווה. וקשורים בליבם לתנועת השומר הצעיר.

ילדות

לסבי היתה ילדות רגילה בצל מלחמת השחרור. והשנים הראשונות של מדינת ישראל. את הלימודים מכיתה א' עד סוף הלימודים עשה בבית ספר משה הס. הלימודים היו רגילים ללא קשיים לימודיים וחברתיים. פתח תקווה הייתה קטנה וכל צוות המורים בשכנות.

הבילוי עם החברים היה ללא מחשבים וטלפון. הם קיבלו חופש מהלימודים בזמן מבצע סיני. סבי בנה בניתי קורקינט לבד בכיתה ג'-ד' וזה גרם לו להיות מלך השכונה.

בבגרותו היה חבר בשומר הצעיר, והיו לו  קשרים חברתיים בכמה קבוצות, והרבה טיולים בגליל ובנגב, גם של התנועה וגם של חברים.

שירות צבאי- בסיום הטירונות עשה קורס חבלה בצנחנים. ואחרי יומיים פרצה מלחמת ששת הימים. בהמשך השתתף במלחמת ההתשה בבקעה ובתעלה, עם מרדפים, מארבים ופעילות כחבלן.

מלחמת יום כיפור

המלחמה היתה קשה מאוד. הם השתתפו בפעילות רצופה בגולן, והי הרבה נפגעים מצוות החבלה שלו. בסופה של המלחמה השתתף  בכיבוש החרמון הישראלי (עם גולני)  ומילואים של 180 ימים.

מלחמת לבנון הראשונה-שלג (שלום הגליל 1) המלחמה לא היתה דומה למלחמת יום כיפור. השתתפנו במסגרת היחידה בכיבוש צור, צידון ופאתי בירות.

עם השחרור עבד בחקלאות בקיבוץ רשפים. ובחקלאות בראש פינה, במטעים, באדמות של אבא של בת עמי (צבי ורחל רסקי). סבא וסבתא הכירו בקיבוץ רשפים. סבתא הייתה מורה בקיבוץ, וסבא היה חקלאי. הם הקימו בית ברשפים שם נולדו אילת, יערה ונורית אמא שלי

תחביבים

התחביב של סבא היה להטיס מטוס קל מאוד (אולטרה לייט).בגיל עשרים הוא התחיל להטיס אולטרה לייט, אך   לצערי זה  נגמר בהתרסקות המטוס.

הוא התמחה בגידול חוטמיות (פרח). ואיסוף צבעים מכל מקום גם בעולם.

יציאה לגמלאות –  סדר יומו נשאר כמו בעבר, גם בקורונה הוא ניהל חיים רגילים עד כמה שאפשר.

מסר לדור הצעיר- ציונות, לסמן מטרות (כדורסל לימודים), להצטיין בהכל, ולהתמיד בכל דבר בחיים. סבי חולם לראות את הדור הצעיר מצליח ושמח בכל דרך שהוא ירצה.

הזווית האישית

שגב: היה לי כיף מאוד להיות אתך ביחד במוזאון "אנו", ולשמוע את סיפורי הילדות שלך.

 

מילון

אולטרא לייט
אווירון זעיר משקל (בראשי תיבות: אז"מ) הוא כלי טיס קל מאוד, המשמש בעיקר לצורכי תחביב. יש המנצלים את מהירותו הנמוכה והגובה הנמוך שמותר לאז"מ לטוס בו לצורכי צילום אוויר.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”ציונות, לסמן מטרות (כדורסל לימודים), להצטיין בהכל, ולהתמיד בכל דבר בחיים. סבי חולם לראות את הדור הצעיר מצליח ושמח בכל דרך שהוא ירצה.“

הקשר הרב דורי