מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא

סבא חוגג יום הולדת 70
סבא בשירותו הצבאי
סיפור חיים

סיפורו של סבי שלמה ורדי

נולדתי בתוניס ב-1948 בעיר תוניס. שם הורי זוהרה ומשה ברדה. יש לי שלושה אחים – יצחק שנולד ב1940, רחל שנולדה ב- 1942 ומזל שנולדה ב-1946.עליתי לארץ ביולי 1951 למעברה בפרדס חנה.

למדתי בקרית ים בבית ספר "סיני" ובתיכון "רודמן". חווית ילדות שאני זוכר היא המעבר מבית ספר דתי לבנים בלבד, לתיכון חילוני מעורב.

בנובמבר 1966 התגייסתי לגדוד 12 – "ברק" של גולני, והשתחררתי בנובמבר 1969. התחתנתי עם רותי ורדי ב15.11.73 באולמי מוצקין. כדי להגיע לחתונה נסענו ברכב גדול ומפואר, של קרוב משפחה. זאת הייתה חוויה מיוחדת במינה.

למדתי בבית הספר להנדסאים של הטכניון – לתואר הנדסאי מכונות, ואני עובד עד היום ברפא"ל. אני מאוד אוהב את הים וצולל הרבה, בשעות הפנאי אני אוהב לעסוק בנגרות, לצפות בטלוויזיה ולהכין פלאפל.

סיפורו של החפץ

החפץ שעליו בחרתי לספר הוא פיילה של קוסקוס שיוצרה לפני 200 שנה בתוניס. הפיילה עשוייה מאלומיניום, וכיום נמצאת בבעלות סבי וסבתי, רותי ושלמה ורדי. הפיילה הגיעה לארץ עם סבתא של סבא שלמה מתוניס. הפיילה רחבה מאוד, ועד היום סבתי נוהגת להשתמש בה בשביל הקוסקוס שהיא מכינה. הפיילה חשובה לסבא, כי היא מזכירה לו את סבתא ואמא שלו, וגם כי הילדים והנכדים שלו ממשיכים להנות ממנה כל שבוע.

הזווית האישית

שלו: שמחתי לשמוע את הסיפור של סבא

מילון

פיילה
סיר מאלומיניום המשמש לאחסון והכנת מזון. הפיילה הייתה בשימוש בעבר, היום משתמשים בסירים מנירוסטה.

ציטוטים

”כדי להגיע לחתונה נסענו ברכב גדול ומפואר של קרוב משפחה.“

הקשר הרב דורי