מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא עודד גלזר

אני וסבא בקשר הרב דורי
אני וסבא שלי ביחד לפני עשר שנים בערך.
סבא שלי מספר את הסיפור שלו

 שמי עודד מקור השם שלי הוא מהתנ"ך, שם החיבה שלי זה עודי, שם המשפחה הוא גלזר ולא שיניתי אותו וזה שם המשפחה לכמה דורות אחורה.

נולדתי בגבעתיים ב-11.2.1955 ויום ההולדת שלי מצוין במשותף עם כל בני המשפחה שנולדו בחודש בפברואר.

שירתי בחל השיריון כטנקיסט ולאחר מכן בחילוץ.

בשירות במלחמת ההתשה בסיני, הייתי במיתלה אשר בסיני הרחוקה, בעת שמירה על הצבא המצרי.  השתתפתי במלחמת ההתשה, מלחמת לבנון הראשונה והשנייה, ובמלחמת המפרץ. בתור ילד במלחמת ששת הימים ובתור בוגר במלחמת יום כיפור.

 מלחמת לבנון הראשונה מאוד השפיעה עלי, וכן כל האווירה בארץ, כאשר היה ניתוק גדול, בין מה שקורה בעת השירות בלבנון ולמה שקורה בפנים הארץ.

הכרתי את אשתי בקיבוץ גבעת עוז ב-1977. התחתנו ב-1977 הייתי בן עשרים ושלוש, והחתונה היתה בגבעת עוז (יש   לי תמונות מהחתונה).אשתי הייתה בת עשרים  ואני בן  עשרים ושלוש כאשר נולדה הילדה הראשונה שלנו.

יצאתי הרבה פעמים לחו"ל וביקרתי בשלושים מדינות בערך. חלקם כנופש וחלקם כעבודה. העבודה בעיקר היתה בפיתוח חקלאות במדינות אשר החקלאות אצלם בהתפתחות, כגון סין, קזחסטן, בולגריה וכו'. העבודה אצלם הייתה בעיקר לימוד הטכנולוגיות, ושיטות הגידול של ישראל. העבודה הייתה מאוד מעניינת ומאתגרת וכללה לימוד החקלאיים על חקלאות הישראלית ויישום בשטח. בעבודה היה לי סיפוק רב. היא נתנה סיפוק רב גם ביישום השיטות החקלאיות באותה מדינה, והיה מספק לראות את התוצאות מהלימוד שלנו.

פעילות מאוד מאתגרת שהייתה לי בבולגריה בה שהיתי שלוש שנים, ויצא לי להכיר תרבות שונה לגמרי של החקלאים במדינה. הפשטות שלהם, וההסתכלות שלהם על החיים שונה לגמרי מהקיים אצלנו, והראתה לי שאפשר להסתדר טוב גם ללא המותרות הקיימות אצלנו. נהנתי במיוחד מהקבלת פנים שלהם כלפיי כאיש זר להם.

מילאתי מספר תפקידי ניהול ציבוריים, ותפקידי ניהול, וגם שימשתי כסגן ראש מועצה מגידו עשר שנים.

תחביבי היה גידול ואילוף סוסים, והחלום שלי היה להקים משפחה גדולה, בעיקר אחרי שהמשפחה שלי הושמדה בשואה. 

הזווית האישית

סבא: מפגשים היו מעניינים למדתי להכיר אנשים אחרים עם סיפורי חיים אחרים, ובעיקר לשבת ולהכיר את נכדתי יותר טוב, ובזמנים אחרים מהיום יום.

ליהיא: היה לי ממש כיף, הכרתי את סבא שלי יותר טוב ויש המון דברים שלא ידעתי עליו ולא ידעתי מה הוא עשה.

מילון

טכנולוגיה
טכנולוגיה היא תחום דעת העוסק בחיפוש פתרונות מעשיים כמענה לרצונות וצרכים, תוך ניצול חידושי המדע; טכנולוגיה קשורה במקרים רבים לייצור כלים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בשירות במלחמת ההתשה בסיני, הייתי במיתלה אשר בסיני הרחוקה, בעת שמירה על הצבא המצרי“

הקשר הרב דורי