מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא דני חוטר

סבא דני וסבתא פנינה
סבא דני בצעירותו
העליה מארגנטינה

סבא דני נולד ב 1951. 18.12 בבואנוס איירס , ארגנטינה

לאימו  קראו אטי חוטר, לבית אלקין  והיא נולדה בארגטינה ב 1917. לאביו קראו שמעון חוטר  יליד  1916 בארגנטינה, ולאח הקטן שלו קוראים משה חוטר והוא נולד ב1954.

המשפחה עלתה לארץ בשנת 1958 לרמת השרון שם גדל עד השרות הצבאי. בארגנטינה הוא למד בבית ספר כללי, ובנוסף גם בבית ספר יהודי.

בארץ הוא למד בבית ספר יסודי ותיכון ברמת השרון. הוא היה בתנועת הנוער העובד והדריך שם.

הוא עלה לארץ באוניה בנסיעה של למעלה מחודש, כולל שהייה של שבוע בנפולי שבאיטליה . הוא נקלט אצל קרובי משפחה וכך לא היה צריך לעבור דרך המעברה. אחרי כמה חודשים המשפחה עברה לשיכון ברמת השרון. המשפחה גרה בדירה קטנה וצפופה. הוא למד עברית מהר והשתלב בחינוך הישראלי מהר, זה עזר במעמד החברתי, על אף שרוב הילדים בכיתה היו בנים לאנשי צבא בכירים ולא היה קל להשתלב חברתית . הוא התגייס לצבא בשנת 1970 לסיירת אגוז, ושירת שם כקצין. כל השרות היה בגליל ובגולן.

את סבתא פנינה הכיר מכיתה ב' והם היו חברים מכיתה י'. הם התחתנו בשנת 1973 והבת הראשונה שלהם זהר נולדה ב1981 מאז יש נולדו להם עוד שלושה ילדים שתי בנות ובן זהר רימון ואלון .יש לו שבעה נכדים והוא מרגיש שהוא לא מספיק מבלה איתם .

תחביבים: מוזיקה קלאסית סביבונים יקרים, טיולים בירושלים וארכיאולוגיה .

אימו של דני היתה מתרגמת,  הספר הראשון שתרגמה זה "אלטנוילנד" של הרצל, את הספר תרגמה בשנת 1944, ובשנת 2015 ההסתדרות הציונית העולמית ביקשה מדני לחדש את התרגום והוא יצא במהדורה חדשה.

כרגע הוא עובד במיקרוסופט בתחום ביג דאטה ועבד מרחוק בתקופת הקורונה.

הזווית האישית

סבא דני: המפגשים סיפקו עבורי הזדמנות לבלות זמן עם הילל בלי המעטפת של שאר המשפחה. במפגשים המשפחתיים יש הרבה משתתפים ובדרך כלל מקדישים תשומת לב לילדים הצעירים. המפגש עשה לי הרבה חשק לטיול בחו"ל רק שנינו בבר המצווה בשנה הבאה.

הלל: היה לי מאוד כיף במפגשים עם סבא, ונהניתי ללמוד על ההיסטוריה של המשפחה ותוך כדי המפגש  להתחבר איתו.

מילון

אלטנוילנד
אַלְטְנוֹיְלַנְד הוא רומן אוטופי מאת בנימין זאב הרצל, אשר ראה אור במקור בגרמנית בלייפציג בשנת 1902. באמצעות הנרטיב, מתאר הרצל את חזונו בנוגע ליישוב היהודי העתיד לקום בארץ ישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”דני לא מאמין במוסר השכל .“

הקשר הרב דורי