מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא איתן ברושי

אני וסבא איתן במוזיאון אנו בתל אביב
אבא ברק וסבא איתן בעבר
ילדותי וחיי בקיבוץ גשר

שמי איתן ברושי, נולדתי בישראל בקיבוץ גשר בשנת 1950, עברתי לקיבוץ גבת בשנת 1978.

אני אבא לאורן טל ברק ירדן ומעין, סבא של אורי, לביא, ניר ועמית. מתגורר בקיבוץ גבת, ונשוי לרעיה ברושי. הצטרפתי לנכדתי אורי בתוכנית הקשר הרב דורי, בבית הספר בו היא לומדת . במהלך המפגשים שלנו סיפרתי לנכדתי על הילדות שלי בקיבוץ גשר וגבת .

הקמת בית הספר המשותף

החלום שלי היה להקים את בית ספר שגיא. עד להקמת בית ספר שגיא הילדים למדו כל אחד בקיבוץ שלו. במשך השנים התנאים נעשו פחות טובים והיו פחות ילדים ופחות מורים, והתוצאות לא היו מספיק טובות. מזה נולדה המחשבה להקים בית ספר משותף, של כמה קיבוצים ביחד, וקיבלנו אפשרויות יותר טובות ותוצאות יותר משמעותיות. כל אחד היה צריך לוותר על הדברים שלו כדי ליצור משהו חדש ומשותף.

תג יחידה גולני

החפץ הוא הסמל של גולני, תג יחידה . אני קיבלתי אותו מסבא רבא יצחק. החפץ נשמר אצל סבא רבא וסבתא רבתא, ואחר כך עבר אלי ( סבא איתן ) ואל סבתא רעיה . החפץ נמצא ברשות משפחתנו מהקמת המדינה 1948 וחטיבת גולני . הסמל עשוי מבד ,יש עליו ציור של עץ זית בצבע צהוב . הסיפור של החפץ הוא שסבא רבא, היה ממקימי גולני, סבא איתן היה בגולני, ואבא ברק הוא על שם גדוד ברק בגולני, שסבא רבא היה מפקד של הגדוד במלחמת השחרור .

תרופה נגד בחילות

באחד מן המפגשים בתכנית סיפרתי לנכדתי אורי, על תרופת סבתא שבה היינו משתמשים בעבר במשפחתנו. התרופה מיועדת לטיפול בבחילות . התרופה מורכבת מלימון עם הקליפה, מים, ותמצית תה. למדנו להכין את התרופה מסבתא רבתא של סבתא רעיה. סבתא רעיה סיפרה שכשהיא הייתה חוזרת מנסיעה באוטובוס, היו לה בחילות, ואמא שלה ( סבתא רבתא ) הייתה מכינה לה את המשקה הזה וזה מאוד עזר .

עיתונים

התמונה מהעבר, והדמויות המופיעות בתמונה הם אני ( סבא איתן ) ואבא ברק. אני בן שלושים ושש בתמונה ואבא ברק בן חמש. והסיפור שעומד מאחורי התמונה: גדלתי בקיבוץ גשר ואבא שלי סבא רבא יצחק היה קורא עיתונים, כל יום, ושומע כל מהדורת חדשות. וזה השפיע על סבא איתן שקרא עיתונים מגיל קטן, ובהמשך גם אבא ברק רצה לקרוא עיתונים.

הזווית האישית

אורי: היה לי מאוד כיף במפגשים של הקשר הרב דורי. במפגשים עם סבא הרגשתי שהוא מאוד נהנה ומתעניין.

סבא איתן: הקשר הרב דורי חשוב ביותר לחיזוק הקשר בתוך המשפחה, והקשר המשותף לשורשים שלנו כאן בישראל ובעמק, תמיד לומדים, ותודה על היוזמה והביצוע לבית ספר ולמחנכות.

מילון

תג יחידה
תג יחידה הוא סמל צבאי, צבעוני בדרך כלל, המייצג את שיוכו החיילי של חייל בצה"ל ליחידה מסוימת. תג היחידה נכלל במדים והוא נענד על כותפת שמאל של החייל. תג יחידה ניתן לרוב ליחידה מרמת חטיבה, אולם כיום קיימת מגמה להענקת תגים ליחידות קטנות יותר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”החלום שלי היה להקים את בית ספר שגיא. עד להקמת בית ספר שגיא הילדים למדו כל אחד בקיבוץ שלו“

הקשר הרב דורי