מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של מתי

אני וסבא במוזיאון אנו
סבא מתי היום, תמונה מטיול משפחתי
חייו של סבא שלי, סבא מתי

קוראים לי מתי, נולדתי בשנת 1942. נולדתי בשכונת הבוכרים בירושלים לפני קום המדינה. כשהייתי קטן אהבתי לשחק בכדורגל, סקטים, מחבואים, תופסת, חמש אבנים וסתנגה. כל הילדים בשכונה היו חברים שלי. בבית הספר היסודי למדתי בבית ספר גאולה (בית ספר דתי), מכיתה ז-ח הייתי בבית ספר הגמנסיה העיברית ומכיתות ח'-י"ב הייתי בבית ספר יוקרתי – "מרכז בריוציס".

בתקופת הלימודים לא הייתה חוייה מיוחדת נהניתי מהטיולים והחברים, אני והחברים שלי אחרי כל פעולה בצופים היינו הולכים לאכול בעיר גלידה בחנות אלנוובי ובימי העצמאות כל העיר רקדה וחגגה ביחד.

הבגרות שלי לא הייתה מיוחדת במיוחד. אהבתי לטיל עם החברים שלי לאילת או לצפון. כשהייתי בצבא הייתי חייל פשוט באזור המרכז, לא הייתי הרבה בצבא מפני שקיבלתי חופשה מיוחדת להתחתן.

סבא מתי

תמונה 1

העבודה הראשונה שלי הייתה בתפקיד מנהל גידולי שדה בקיבוץ, ואחר כך הייתי מנהל יצור במפעל מתכת, עזבתי את העבודות הקודמות שלי מפני שזה כבר לא עניין אותי, ועכשיו אני עובד כיועץ בטיחות פארקים ואתרי נופש.

פגשתי את אישתי בצופים בשנת 1955, יצאתי איתה לראשונה בשנת 1960 ואחרי שנתיים ב1962 התחתנתי איתה, נולדו לנו ילדים ואז נכדים.

הזוית האישית

הנכדה ענבר: היה ממש כיף ואני אשמח לעשות את זה עוד פעם.

מילון

סטנגה
משחק ילדים דמוי כדורגל המיועד לשני שחקנים

ציטוטים

”נולדתי בשכונת הבוכרים בירושלים לפני קום המדינה“

הקשר הרב דורי