מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של ג'ורדון סולומון

איילה בת שנתיים עם סבא
סבא וסבתא של איילה כשהיו צעירים
ג'ורדון סולומון עלה מהודו בשנת 1969 למד עברית והקים בארץ משפחה

שלום אנחנו איילה וענבל בחרנו להציג את סיפורו של ג'ורדן סבא של איילה, בחרנו דווקא בו מכיוון שיש לו סיפור חיים מעניין וסבלנות לספר על עברו. שמענו מפיו את סיפורו ותיעדנו אותו.

ג'ורדון סולומון אלפסי – סבא של איילה

סבא ג'ורדון עלה לארץ מהודו לפני כ- 50 שנים. במהלך 20 השנים האחרונות הוא גר עם סבתא ביישוב בשם "כרכום" בצפון הארץ ולהם שלוש בנות.

סבא ג'ורדן נולד בכפר דייגים בשם "מהים" בפרברי מומבאי בהודו. הוא למד בבית ספר חילוני יהודי בהודו אשר הוא חלק מרשת בתי ספר יהודים עולמית הנקראת "משפחת ששון". סבא היה מגיע לבית ספרו ברגל (בערך 30-50 דקות הליכה מהבית). המקצוע האהוב עליו היה מתמטיקה. ועד היום תחום זה אהוב עליו במיוחד.

סבא עלה לארץ לבדו בטיסה בשנת 1969 כשהיה בן 21, שנה אחרי שהאחיות שלו ואבא שלו עלו לארץ. לסבא ג'ורדן יש שתי אחיות והוא הקטן מביניהן. אמו נפטרה כשהיה ילד בהודו.

לאחר העלייה לארץ, סבי הלך לאולפן שבו מלמדים עולים חדשים לקרוא ולכתוב עברית. בשנת 1970, לאחר חצי שנה באולפן התגייס לצבא ושירת בגולני במשך שנתיים.

ההיכרות עם סבתא פנינה

בגיל 25, הכיר סבי את סבתי, פנינה. הם הכירו דרך חברים שלו מהעבודה. הם התחתנו כשהוא היה בן 26 וסבתא הייתה בת 23 ועברו לגור יחד בקיבוץ "איילת השחר", שם נולדו אימא שלי ושתי הדודות שלי.

סבא וסבתא של בצעירותם

תמונה 1

 

לאחר 10 שנים בקיבוץ, הם עברו לגור בדרום אפריקה לשנתיים. הם חזרו לארץ והתגוררו בתל אביב. במשך כשנה סבי עבד באיטליה בעוד משפחתו (סבתי ושלושת בנותיה) נשארה בארץ. בהמשך המשפחה עברה מקום מגורים עוד מספר פעמים, עד שלבסוף התמקמה בכרכום.

סבא ג'ורדן מתעניין במדע וחלל – קורא המון בנושא וצופה בסרטונים באינטרנט. הוא אוהב ללמוד על מערכת השמש, חורים שחורים, האבולוציה ועוד…. אני זוכרת, כשהייתי קטנה יותר סבא היה מסביר לי על החלל והכוכבים.   מכיוון שסבא אוהב ללמוד ולהעשיר את הידע שלו, בגיל 63 החליט ללמוד לתואר בכלכלה באוניברסיטה ואף סיים אותו בהצלחה.

 באחד מהטיולים בחו"ל

תמונה 2

הזוית האישית

החברה ענבל: נהניתי במהלך ביצוע המטלה. למדתי אודות סבא של איילה ונהניתי משיתוף הפעולה בינינו. העובדה שהעבודה נעשתה בזוגות הקלה עלי כיוון שהייתה חלוקת עבודה ולכל אחת היה תפקיד.

הנכדה איילה: נהניתי ללמוד אודות חייו של סבא, בזכות המשימה אני מרגישה שעכשיו אני מכירה אותו ואת עברו טוב יותר. העבודה בזוגות מעט הקשתה עלי כיוון שלעיתים היו חילוקי דעות. לשמחתי, ענבל ואני ידענו כיצד לפתור את הקושי ולהגיש את העבודה כנדרש.

מילון

אולפן
אולפן עברית הוא בית ספר ללימוד אינטנסיבי של השפה העברית. האולפנים מיועדים בראש ובראשונה לעולים חדשים במסגרת תהליך הקליטה. בנוסף יכולים ללמוד בהם גם תושבי חוץ ותיירים

כרכום
כרכום (כַּרְכֹּם) הוא יישוב קהילתי ברמת כורזים, סמוך לערוץ הירדן ההררי מצפון לכנרת, בתחום המועצה האזורית מבואות החרמון. היישוב הוקם בשנת 1986 על ידי תושבים ממושבים באזור, והוא נקרא "כרכום" הוא על שם היישוב הקדום שהתקיים בעבר באותה הנקודה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לסבא ג'ורדן יש לו סיפור חיים מעניין וסבלנות לספר על עברו.“

הקשר הרב דורי