מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של תמונה

שחר וסבתא שלומית
סבתא שלומית בצבא
תמונה מהצבא

שמי שלומית גולן נולדתי  ב1943 בעפולה.

הוריי ציפורה וטוביה יערי נולדו בפולין.

כל ילדותי ונעוריי עברו בקיבוץ מרחביה. גדלתי עם קבוצת ילדים מגובשת, ועברנו את הגן עם הרבה משחקי חצר והרבה בילויים מחוץ לבית.

בבית הספר הצטרפו אלינו ילדי חוץ ובכיתה ה' הצטרפנו לתנועת נוער השומר הצעיר. בשנים מאוחרות יותר הייתי מדריכה. שירתי בחיל האוויר, הייתי מטאורולוגית בבסיס רמת דוד, ואהבתי לרקום, אהבתי לעבוד בקרמיקה לטפל בצמחים, ואהבתי חיות ובעיקר כלבים.

סיפורה של תמונה

התמונה צולמה בבסיס חיל האוויר בתל נוף. אפשר ללמוד שהסביבה הזאת מאוד מאוד דומה לסביבה קיבוצית עם גינון וצמחיה. היא צולמה בחודש דצמבר 1961 בצהריים. בתקופה הזאת היו בלוני מטאורולוגיה, על מנת לבדוק את תנאי מזג האוויר בשכבות האוויר השונות, כדי לאפשר לטייסים במטוסים, להתכוונן על פי תנאי מזג האוויר.

התמונה צולמה בעולם של צבא, האווירה הייתה לא צבאית במיוחד אלא יותר של בית ספר. הדמויות המצולמות הן: המדריך בצבא, ו חמש בנות חברות לקורס (לא כל הקורס). את התמונה צילם צלם בחיל האוויר. התמונה צולמה למזכרת עבור משתתפי הקורס. הלבוש היה מדי חיל האוויר בהירים וקלים. אפשר ללמוד מהתמונה שהלבוש של המצולמים הוא אחיד (מדי צבא) והסביבה הייתה מגוונת, עם עצים ומדשאות ועוד. לפני הצילום ואחריו הבנות היו בכיתה שבה למדו את המקצוע שקראו לו צופה/צופות מזג האוויר.

סבתא בקורס של צופות מזג האויר בתל נוף

תמונה 1

 

הזווית האישית

שחר: היה לי מאוד כיף לשמוע את הסיפור של סבתא שלי מתקופת הצבא.

סבתא שלומית: אני מרגישה שהמפגשים במסגרת "הקשר הרב דורי" קירבו ביניכם דור הנכדים וביננו דור הסבים. היה נעים ומעניין לשוחח עם שחר נכדתי, ולהכיר את חבריה לכיתה והסבים שלהם. גם הביקור במוזיאון "אנו" הציג בפנינו באופן מרתק, את קשרי הדורות לאורך ההיסטוריה היהודית על כל קהילתה.

מילון

מטאורולוגיה
מטאורולוגיה הוא מדע העוסק בחקר האטמוספיריות, תהליכי מזג האוויר וחיזויים. (מתוך ויקיפדיה)

ציטוטים

”אהבתי לרקום, אהבתי לעבוד בקרמיקה לטפל בצמחים, ואהבתי חיות ובעיקר כלבים“

הקשר הרב דורי