מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של פאינה לרנר

אני וסבתי בפרויקט בבית הספר.
יום חתונתה של סבתי
פאינה

שמי פאינה לרנר נולדתי בבבאקו שבאזרבייג'ן, והמקום נישאר בלב שלי לכל החיים. נולדתי בתאריך 21.04.1957

באקוּ היא בירת אזרבייג'ן והגדולה שבעריה של הרפובליקה האזרית. העיר נמצאת על גדתו הדרומית של חצי האי אפשרון, בצדו המערבי של הים הכספי. אוכלוסיית העיר מונה 2,370,776 בני אדם, וכ-5.1 מיליון במטרופולין. מרבית תושבי באקו הם מוסלמים. (ויקיפדיה)

הייתי הבת השניה במשפחה לשמחת המשפחה. במשפחה קראו לי פניה ושם החיבה שלי היה פנצה. שם המשפחה לרנר בא מגרמנית והתרגום שלו זה המורה. בשם הזה זכיתי מדודה שבזמני כבר הלכה לעולמה, וזה הזיכרון שנשאר למשפחה. חגגנו יום הולדת כל שנה עם המשפחה והחברים .

הייתי שנתיים בשירות צבאי בשנת 1975-1977 בתפקיד פקידת תקשורת טלפוני מרכזי סודי.

השורשים של ההורים שלי מאוקראינה. אוּקְרָאִינָה היא מדינה השוכנת במזרח אירופה, ששטחה 603,628 קמ"ר ואוכלוסייתה מונה 43 מיליון נפש נכון ל-יולי 2022. בירת אוקראינה, והעיר הגדולה ביותר בשטחה, היא קייב. אוקראינה חולקת גבולות עם בלארוס מצפון, פולין, סלובקיה והונגריה ממערב, רומניה ומולדובה מדרום ורוסיה ממזרח. לאוקראינה קו חוף לאורך ים אזוב והים השחור. (ויקיפדיה) מהצד של אימי מאודסה, שזו עיר יפה, והתושבים הם הגיבורים שניצחו את המלחמה בשנת 1941-1945 .השורשים של המשפחה של אבא שלי הם בדנייפר ודרז'ינסק.ד ניֶיפְּר הוא נהר באורך 2,290 קילומטר, הזורם מרוסיה דרך בלארוס ואוקראינה אל הים השחור. בכל המדינות בהן הוא עובר נקרא נהר הדנייפר באותו שם, בשינויי הגייה קלים. (ויקיפדיה)

בשנת 1977 התחתנתי בבאקו כשהייתי בהיותי בת עשרים. החתונה הייתה בבית של הדודה שלי ,ובחצר כולם רקדו בשמחה גדולה עם מוזיקה ושירים. באותו יום קיבלנו הודעה בטלפון שלבן הדוד שלי נולד בן. לכבודו שרו שיר מיוחד והיו זיקוקים.

סבתי ביום החתונה

תמונה 1

כיום יש לי שתי בנות ובן שתמיד בלב שלי והכי יקרים לי. אנחנו תמיד בקשר, ויש לי ארבעה נכדים חמודים , אהובים, יפים, חכמים והם החיים שלי.

הזווית האישית

צבי איליה: נהנינו מאוד להיפגש יחד, ולחוות את הסיפורים המרתקים על העבר של סבתא פאינה.

מילון

אודסה
היא עיר נמל אוקראינית לחוף הים השחור, ומרכז מחוז אודסה.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”בשנת 1977 התחתנתי בבאקו כשהייתי בהיותי בת עשרים. החתונה הייתה בבית של הדודה שלי ,ובחצר כולם רקדו בשמחה גדולה עם מוזיקה ושירים“

הקשר הרב דורי