מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא יפה סגיב הצברית

סבתא יפה ויובל כשהוא נולד
סבתא יפה בצה"ל
ציוני דרך מרכזיים בחייה של סבתא יפה

שמי יפה סגיב, נולדתי בתאריך 2.11.1949 בישראל, בתל- אביב יפו. שמי הוא על שם סבתי שיינדל, שפירושו ביידיש – יפה. אני אחות צעירה לאחותי מירי ובת להוריי בלומה ודוד קליינר. הוריי הגיעו לארץ לפני עליית היטלר לשלטון. אמי נישאה בנישואים פקטיבים ואבי עלה לארץ עם המכבייה. אמי מרוסיה, אבי מגרמניה ורוב משפחתם נספתה בשואה.

תקופת הילדות

גרנו בתל- אביב, שם עברה עליי ילדותי. הייתי ילדה מאוד סקרנית ולכן נכוויתי מדוד מים שאמי חיממה על פתיליה. הלכתי לגן ילדים גאולה בתל- אביב. למדתי בבית הספר עממי 'החייל', שם שרתי במקהלת בית הספר. אני הבת הקטנה במשפחה, יש לי אחות גדולה ממני. הוריי אהבו אותי מאוד ואחותי מאוד קינאה, עד כדי כךשיום אחד הכתה בי עם פטיש בראש וסיימתי את היום בבית חולים.

גרנו בתל אביב עם חצר פנימית ושם שיחקנו אני וחברותי בקלאס, חמש אבנים, תופסת, גומי וסבתא סורגת. גם אהבתי מאוד לקרוא ספרים. הוריי דיברו בבית גרמנית ואחותי ואני לימדנו אותם עברית והם מהר מאוד קלטו את השפה.

נעוריי

לפני התיכון עברנו לרמת גן לרחוב דב לדירה בת שלושה חדרים, היינו ארבע נפשות. אני ואחותי ישנו בחדר משותף. תמיד היה בבית ריח של עוגות שמרים, פרג, תפוחים וגבינה. באחד החגים יצאתי מהבית ואמרתי לאמי שאני הולכת לחברה, אבל הלכנו לים ושיחקנו מטקות. חזרתי מאוחר בלילה, אמי ואבי דאגו מאוד והלכו למשטרה להודיעה שאני נעדרת, הסוף היה טוב והוריי סלחו לי.

השירות בצה"ל

למדתי בתיכון עירוני א' במשך ארבע שנים. עשיתי בגרות ומיד התגייסתי לצה"ל לחיל המודיעין, שם שירתי במשך שנה ושמונה חודשים. זה היה שירות מעניין עם הרבה סודות שהיו צריכים להישמר. בשנת 1970 נהרג בן דודי יורם ממטוס הסטרטוקרוזר בפעילות מודיעינית.

כשסיימתי צבא התחלתי לעבוד בבנק לאומי, בתחילה כיועצת אשראים ומאוחר יותר כיועצת השקעות. טסנו מדי שנה לחו"ל ולבתי מלון בארץ מהבנק. נהניתי לעבוד בבנק גם מבחינה חברתית וגם מבחינה מקצועית. פרשתי פרישה מוקדמת והיום אני גמלאית.

משפחה

נישאתי ועברתי לחולון, שם נולדו שני ילדיי, אבירם ושירי. שירי הייתה ילדה שובבה מאוד ואבירם היה ילד מוכשר ואחראי. לפני בת המצווה שלחתי את שירי ל'סאמר סקול' באנגליה. את אבירם בבר המצווה לקחתי לטיול באירופה. שירי סיימה תקשורת וניהול במכללה ואבירם מחשבים וניהול. אבירם נישא לעליזה ונולדו להם שלושה ילדים: יובל, עומר ועידו. שירי נישאה לאבי ונולדו להם ארבעה ילדים: יואב, דניאלה, אביחי ונתנאל. אנו חוגגים את חגי תשרי, פסח, סוכות ושבועות יחד.

החיים היום

אני מציירת כבר עשרים שנה, משחקת ברידג'. עשיתי קורס שיאצו ומחשבים. אני הולכת להרצאות, אוהבת תיאטרון וסרטים. כשפרשתי לקחתי שלושה קורסי פאנג שוואי. אני אוהבת לאפות עוגיות ולהביא לנכדים (הם במיוחד אוהבים את עוגיות השושנים את עוגת הביסקוויטים).

מבחר תמונות מן האלבום המשפחתי

תמונה 1

 

תמונה 2

תמונה 3

תמונה 4

הזוית האישית

יובל הנכד המתעד: היה לי כיף להיות בתכנית הקשר הרב דורי, למדתי הרבה על סבתא ונהניתי מאוד.

סבתא יפה: לסיכום אוסיף ואומר שהיה לי כיף ומשמעותי להצטרף לתכנית הקשר הרב דורי ולבלות עם נכדי יובל, אני מקווה שהוא למד משהו על סבתו.

מילון

פתיליה
מנורת בישול.

ברידג'
ברידג' (מאנגלית: "גשר") הוא משחק קלפים מבוסס לקיחות, משחק חשיבה וענף ספורט לא אולימפי. במשחק משתתפים ארבעה שחקנים, המחולקים לשני זוגות יריבים. בני הזוג יושבים זה מול זה. לאחר שלב מקדמי של חלוקת חפיסת הקלפים בין השחקנים, כך שכל שחקן מקבל 13 קלפים, מתחיל המשחק. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כדי להגיע להישגים, צריך אומץ והתמדה“

הקשר הרב דורי