מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא חיה

סבתא ואני
סבתא חיה וסבא אמנון ביום חתונתם
סיפור על השנים הראשונות של קום המדינה

שמי חיה מרום, נולדתי ברחובות בשנת 1951.לאבא שלי קראו מרדכי (מוטקה) ולאמא שלי קראו אידה.

אני האחות הבכורה ויש לי עוד שלוש אחיות: לאה, נחמה ז"ל ומאיה. למדתי בבית הספר "רמז" באשקלון. אהבתי מאוד ללכת לחדר האוכל שהיה בבית הספר עם החברות שלי.

לא שירתתי בצבא, כי התחתנתי בגיל שמונה עשרה. אני ואמנון בעלי התחתנו בשנת 1969 באשקלון. אני זוכרת שלאחד מבני משפחתי הייתה תזמורת והוא ניגן בחתונה שלנו, והזמרת הייתה מרגלית צנעני שפעם  הייתה מאוד מפורסמת.

למדתי רפואה והייתי אחות במשך חמישים שנה, (אולי טיפה פחות) היום אני כבר לא עובדת כאחות. למדתי יוגה והיום אני מורה ליוגה.

יש לי שני ילדים סער הוא הבכור והילה היא הבת הקטנה. סער נולד בשנת 1971 והילה נולדה בשנת 1974. כשהילה וסער היו קטנים הם לא הפסיקו לריב אבל תמיד היו  משלימים. אני זוכרת שסער היה ילד שכל הזמן היה עושה שטויות, והילה הייתה רצינית ואחראית מאוד, אפילו שהיא יותר קטנה ממנו.

אני מלמדת יוגה, עושה הרבה ספורט, ובעיקר הליכה כל יום, אני אוהבת לקרוא, ולבשל. יש לי בלוג של אוכל ואני מאוד אוהבת לטייל בארץ ובחוץ לארץ.

התמונה של סבתא ואחיותיה:

התמונה צולמה בסלון בבית של סבתא חיה ומשפחתה, בארץ ישראל בעיר אשקלון .היא צולמה ביום ההולדת של אחותה הקטנה של סבתא בשנת 1963 סבתא הייתה בת שתיים עשרה ואחותה בת שש. האווירה הייתה אווירה של מדינה צעירה וחדשה. היו  להם המון קשיים כלכליים, ההורים של סבתא עבדו מאוד קשה וכמעט לא היו בבית. סבתא הייתה צריכה לעזור בבית ולהיות עם האחיות שלה.

סבתא מספרת שבאותה התקופה היא ואחיותיה היו שמחות והיה להם טוב וכיף, והשכונה שבא גרו הייתה מעורבת בעולים חדשים מכל העולם.

בתמונה סבתא חיה ושלושת אחיותיה, לאה ונחמה (תאומות) ומאיה האחות הקטנה. סבתא היא האחות הבכורה במשפחתה. הן מאוד התרגשו ושמחו בחגיגת יום ההולדת של האחות הקטנה שלהן מאיה.

אבא של סבתא צילם את התמונה. הוא השאיל מצלמה מהשכן שלהם, בגלל שלא הייתה  להם מצלמה בבית. הן התלבשו יפה בבגדים של "שבת" לכבוד היום הולדת ולכבוד הצילום.

"האחיות"

תמונה 1

הזווית האישית

ליבי: למדתי שבשנים הראשונות של קום המדינה, החיים היו טובים למרות הקשיים זה היה כיף ומסקרן ללמוד קצת על התקופה, ששונה מאוד מהמדינה היום, ולשמוע סיפורים על החיים של סבתא ומשפחתה.

מילון

בגדים של "שבת"
ביטוי המתאר בגדים חגיגיים.

ציטוטים

”האווירה הייתה אווירה של מדינה צעירה וחדשה.“

הקשר הרב דורי