מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

שורשיי וילדותי – סבתא ויקי ברכה

אור עם סבתא ויקי ברכה
סבתא עם אור כשהיה קטן
ילדות בתל אביב, ההכרות עם סבא דוד

שמי אור, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את סבתי, ויקי ברכה, ומעלה את סיפורה אל אתר המורשת של התכנית.

סבתא ויקי ברכה נולדה בשנת 1956 בתל אביב. שמה ניתן לה על שם סבתה. הוריה היו שורדי שואה. אביה משה נולד ביגוסלביה ושרד את השואה. אמה רינה ילידת בולגריה, גם היא שרדה את השואה. הוריה עלו לישראל בשנת 1948 והתישבו בתל אביב.

ילדותה של סבתא ויקי עברה עליה בתל אביב. סבתא מספרת: "בילדות הייתה לי חברה מאוד טובה שקראו לה רחל וכל הזמן היינו נפגשות ביחד ותמיד היינו אוהבות לשחק ביחד כדורסל במגרש של הפועל תל אביב נוער וללכת לבתי קפה ביחד. בנעוריי הייתי בתנועת נוער שקוראים לה השומר הצעיר. שיחקתי כדורסל בהפועל תל אביב נוער ושרתי במקהלת צדיקוב.

את שירותי הצבאי עשיתי כמדריכת כושר בצבא. לאחר הצבא למדתי בסמינר למורות לוינסקי.

היכרות, נישואים ובניית משפחה

גרתי ברחוב צבי שפירא 23 ובבניין מולי גר בחור בשם דוד לוי, היינו נפגשים כמעט כל יום ואז הוא התחיל לחזר אחרי והתחיל להביא לי פרחים ושוקולדים. בסוף הסכמתי לצאת איתו. כשסיימתי את הצבא התחתנו.

ילדתי את הילדה הראשונה שלי נורית לאחר מכן ילדתי מושיקו. אחרי זה נולדה לי עוד בת שקראו לה טלי. היינו נשואים 20 שנה ולאחר מכן התגרשנו. כיום אני מנהלת בתאטרון בית לסין.

תחביבים

אני מנגנת באורגן ואוהבת בעלי חיים.

מסר לדור הצעיר: הלימודים הם מפתח לעתיד. ברגע שתלמדו ותוציאו את התעודות הנדרשות, יפתחו בפניכם הרבה שערים בהרבה מקצועות ותחומים.

הזוית האישית

אור השתתף עם סבתא ויקי ברכה בתכנית הקשר הרב דורי, שמע ותיעד את סיפורה.

מילון

השומר הצעיר
השומר הצעיר היא תנועת הנוער הציונית הראשונה. התנועה הוקמה בשנת 1913 על ידי קבוצת נערים ונערות יהודים שביקשו למצוא דרך חדשה לחבריהם ולשאר בני עמם בגלות. התנועה פועלת במאות מוקדים בישראל וברחבי העולם, ומקיימת פעילות חינוכית שבסיס רעיונה הוא "תיקון אדם – תיקון עולם".

מקהלת צדיקוב
מקהלת צדיקוב היא מקהלה שהחלה לפעול ביפו כשרוב חבריה היו יהודים יוצאי המקהלה שקמה בבולגריה. המקהלה זכתה לפרסום רב ולקהל אוהדים ניכר בעיקר משנות ה-50 ועד שנות ה-70 של המאה העשרים. סולנית מקהלת הילדים, נעמי לוי, הייתה אחת מכוכבות המקהלה הנערצות ביותר. מקום מושבה ביפו היה במבנה קטן בשדרות ירושלים פינת רחוב הבעש"ט בשכונת שיכוני חיסכון. המקהלה פעילה עד היום בשני הרכבים שונים ומופיעה בקהילות בארץ וגם לפרקים בחו"ל.

ציטוטים

”הלימודים הם מפתח לעתיד“

הקשר הרב דורי